تشکیل پرونده قضایی برای پانته‌آ بهرام و کتایون ریاحی

پانته‌آ بهرام و کتایون ریاحی

در پی حضور بدون حجاب اجباری پانته‌آ بهرام و کتایون ریاحی، در ملا عام، برای این دو هنرمند سینما و تلویزیون پرونده قضایی تشکیل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه چهار اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، پرونده قضایی کتایون ریاحی و پانته آ بهرام، دو هنرمند سینما و تلویزیون، با اتهام (کشف حجاب در ملا عام) و (انتشار تصاویر در فضای مجازی) به دادسرای ارشاد تهران ارجاع شد.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی:”پس از ارجاع پرونده قضایی کتایون ریاحی و پانته آ بهرام به دادسرای ارشاد به علت (کشف حجاب در ملا عام) و (انتشار تصاویر در فضای مجازی) آنها در انتظار دریافت ابلاغ برای مراجعه به دادسرا و تفهیم اتهام هستند.”

لازم به اشاره است، پرونده سازی بر عله پانته‌آ بهرام، پس از آن صورت گرفته که این هنرمند و بازیگر سینما در اکران مردمی آخرین قسمت سریال پوست شیر، در پردیس سینمایی لوتوس مال تهران، بدون حجاب اجباری حاضر شد و توجه‌ها را به خود جلب کرد.

پس از حضور پانته آ بهرام در آن مراسم، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی اظهار کرد:”پس از حواشی ایجاد شده در برنامه اکران قسمت پایانی پوست شیر، مدیر سینما لوتوس برکنار شد.

از سوی دیگر، کتایون ریاحی، دیگر هنرمند و بازیگر سینما و تلوزیون هم در جریان برگزاری مراسم تشیع و تدفین کیومرث پوراحمد بدون حجاب اجباری در بین شهروندان حاضر شد و پس از آن تصاویر این هنرمند به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلوزیون، پیش از این هم در اعتراض به جان باختن مهسا (ژینا) امینی، بدون حجاب در ملاعام حاضر و نارضایتی خود از وضع کنونی کشور ابراز کرد و در تاریخ ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱، به اتهام(انتشار مطالب تحریک آمیز در جهت حمایت از اعتراضات سراسری) توسط نیروهای امنیتی در شهرستان آبیک از توابع استان قزوین بازداشت و پس از انتقال به یکی از بندهای امنیتی زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی سپس در تاریخ ۸ آذر ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شد.‌ / به نقل از فارس،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید