گزارشی از بازداشت و بلاتکلیفی دو شهروند بلوچ در زاهدان

هدایت الله نوتیزهی نیا ومحمدرضا سالارزهی

نیروهای امنیتی در زاهدان، یک شهروند را بازداشت کردند. از سوی دیگر، هدایت الله نوتیزهی نیا (محمدزهی)، پس از گذشت بیش از ۹۴ روز از تاریخ دستگیری در بلاتکلیفی به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و منی، روز یکشنبه سه اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، محمدرضا سالارزهی، فرزند عبدالرحیم، اهل زاهدان، توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

براساس این گزارش، بازداشت محمدرضا سالارزهی در محله کوثر در شهر زاهدان صورت گرفته و پس از بازداشت از وضعیت وی اطلاعی در دسترس نیست.

تا لحظه تنظیمی این خبر، از مصادیق حقوقی اتهامات، روند حقوقی پرونده و علت دقیق بازداشت محمدرضا سالارزهی اطلاعی در دسترس نیست.

در خبری دیگر؛ روز سه شنبه پنج اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، هدایت الله نوتیزهی نیا(محمدزهی)، ساکن روستای مینویی از توابع بخش کورین در استان سیستان و بلوچستان، علیرغم گذشت بیش از ۹۴ روز از تاریخ دستگیری از حقوق اولیه یک متهم محروم مانده است.

براساس این گزارش، تداوم بازداشت، بلاتکلیفی و محرومیت از حق تماس هدایت الله نوتیزهی نیا(محمدزهی)، در حالی است که علت اولیه بازداشت وی فعالیت در فضای مجازی و انتشار مطالب در صفحات شخصی اش عنوان شد اما پس از گذشت بیش از ۳ ماه از تاریخ دستگیری خانواده وی پیگیریهای بسیاری را برای اطلاع از مصادیق حقوقی اتهامات و علت دقیق بازداشت وی انجام دادند اما به نتیجه ای دست پیدا نکردند.

لازم به اشاره است، هدایت الله نوتیزهی نیا(محمدزهی)، در تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۴۰۱، در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل وی در روستای مینویی از توابع بخش کورین، پس از تفتیش منزل و توقیف برخی لوزام شخصی اش سپس بازداشت شد. / به نقل از حال وش،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید