احضار محمد سیف زاده، قاضی بازنشسته و فعال حقوق بشر به دادگاه انقلاب تهران

محمد سیف زاده

محمد سیف زاده، قاضی بازنشسته و فعال حقوق بشر به دادگاه انقلاب تهران احضار شد. او از بابت  نامه‌ای که جمعی از مدافعان حقوق بشر و حقوقدانان، در خصوص سرکوب گسترده و ارعاب بر علیه شهروندان در جریان اعتراض‌های ۱۴۰۱ به آنتونیوگوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نوشته شده بودند. احضار شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، محمد سیف زاده، وکیل دادگستری، قاضی بازنشسته و از فعالان حقوق بشر با سابقه در ایران، با دریافت ابلاغیه ای جهت محاکمه به شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی علی مظلوم احضار شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”این پرونده در پی نامه‌ای که جمعی از مدافعان حقوق بشر و حقوقدانان، در خصوص سرکوب گسترده و ارعاب بر علیه شهروندان در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ به آنتونیوگوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نوشته شده بود بر علیه دکتر محمد سیف زاده، تشکیل و با توجه به کیفر خواست صادره از سوی شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، اتهام‌های این فعال حقوق بشر (تبلیغ علیه نظام) و (نشر اکاذیب) عنوان و آقای سیف زاده تاکید کرده با توجه به عدم رعایت حقوق شهروندی وی و به رسمیت نشناختن این روند ناعادلانه در جلسه محاکمه حاضر نخواهد شد.”

لازم به اشاره است، محمد سیف زاده، از بابت این پرونده ابتدا در تاریخ ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه ای کتبی جهت بازپرسی و تفهیم اتهام به شعبه ۵ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، احضار و پس حضور این وکیل دادگستری در آن جلسه بازپرسی، اوایل اسفند ماه ۱۴۰۲، اعلام منع خروج از کشور به او ابلاغ شد.

محمد سیف زاده، وکیل دادگستری و قاضی بازنشسته، پیش‌تر هم به سبب فعالیت‌های مسالمت آمیز خود پس از طی مراحل دادرسی به حبس محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید