دادگاه انقلاب شهریار؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های سه فعال کارگری برگزار شد

محمد ایران نژاد، عرفان کرم ویسی و نصرالله امیرلو

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های سه فعال کارگری، به نام‌های محمد ایران نژاد، عرفان کرم ویسی و نصرالله امیرلو، در شعبه دو دادگاه انقلاب شهرستان شهریار برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه شش اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، محمد ایران نژاد، مرتضی صیدی و نصرالله امیرلو، سه فعال کارگری، توسط شعبه دو دادگاه انقلاب شهرستان شهریار، محاکمه و به همراه عرفان کرم ویسی، دفاعیات خود را به قاضی دادگاه ارائه کردند.

محمد ایران نژاد پیش‌تر هم در پرونده ای دیگر پس از طی مراحل دادرسی به حبس تعزیری محکوم شده بود و پس از سپری کردن بخشی از مجموع حبس خود در راستای اعمال بخشنامه قوه قضائیه بطور مشروط از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

براساس اعلام عرفان کرم ویسی، وکیل مدافع متهمان این پرونده مبنی اتهامات محمد ایران نژاد، مرتضی صیدی و نصرالله امیرلو، تشکیل اتحادیه کارگری، عنوان شد و این وکیل دادگستری لوایح دفاعیه خود را به قاضی دادگاه ارائه کرد.

لازم به اشاره است، نصرالله امیرلو، محمد ایران نژاد و مرتضی صیدی، در تاریخ ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه ای به شعبه بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار و دفاعیات خود را از بابت اتهام مندرج در کیفرخواست به بازپرس پرونده ارائه کردند و در تاریخ ۲ آبان ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرقدس(قلعه حسن خان) از توابع شهرستان شهریار برای محاکمه احضار شدند و در تاریخ ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۲، با دریافت ابلاغیه های کتبی برای تاریخ ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، به همراه وکلای خود برای ارائه دفاعیات در برابر اتهام (تشکیل گروه با عنوان اتحاد کارگری با گفتمان کمونیستی و به قصد برهم‌ زدن امنیت کشور) به شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهرستان شهریار احضار شده بودند.

این فعالان کارگری، در تاریخ ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، مرتضی صیدی و در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۱ هم محمد ایران نژاد با تودیع قرار وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید