محکومیت دو ساله علیه سپیده قلیان به خاطر سردادن شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کِشیمت زیر خاک»

سپیده قلیان

سپیده قلیان به خاطر سردادن شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کِشیمت زیر خاک» به شکل «خشونت‌آمیزی بازداشت» شده بود، به تحمل «دو سال حبس» دیگر محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، برادر سپیده قلیان از محکومیت دوباره‌ خواهرش به دو سال زندان خبر داد. این محکومیت به خاطر سردادن شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کِشیمت زیر خاک» صادر شده است.

مهدی قلیان در این مطلب نوشت: «دیروز متوجه شدیم سپیده به دو سال حبس محکوم شده، دو سال دوباره، یعنی از نو شروع کردن چیزی که تازه تمام شده بود. از پاییز ۹۷، سپیده را پشت میله و در تبعید دیدیم.‌ از ۹۷ ما در تکاپوییم البته که در زندان گسترده‌تری هستیم، کیلومترها راه را طی می‌کنیم، هر چند اکثر هفته‌ها سپیده بدون ملاقاتی است چون نمی‌پذیرد و از خستگی راه و مسیر به جای ما خسته و دل‌غمین می‌شود ولی کم نیاوردیم و کم هم نمی‌آوریم از او یاد گرفته‌ایم این مقاومت و ایثار را.»

او اضافه کرد :«حقیقتاً وضعیت جوری‌ است که ما خوشحالیم سپیده هنوز زنده است‌، هر چند از شبی که در جاده و نرسیده به خانه بردندش، تصاویر دردناک متعددی در ذهن من و خانواده است.پرواضح است که راهش مشخص است مانند خیلی از هم سن و سال‌هایش، دو سال محکومیت بخاطر یک شعار درب زندان پس از آزادی.»

او چند ساعت پس از آزادی از زندان  در روز بیست و چهارم اسفند ماه، به خاطر سردادن شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کِشیمت زیر خاک» به شکل «خشونت‌آمیزی بازداشت» و نهایتا به دو سال حبس دیگر محکوم شد.

سپیده قلیان اولین‌بار آبان ۱۳۹۷ در جریان اعتراض‌های کارگری هفت‌تپه و به خاطر حمایت از این اعتراضات بازداشت و در مجموع به ۱۹ سال و شش ماه حبس محکوم شد که پنج سال از آن قابل اجرا بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید