دادگاه انقلاب تهران؛ رضا شهابی، حسن سعیدی و کیوان مهتدی، به پنج سال حبس محکوم شدند

رضا شهابی، حسن سعیدی و کیوان مهتدی

حسین تاج، حقوقدان و وکیل رضا شهابی، حسن سعیدی و  کیوان مهتدی، فعالان صنفی زندانی، می‌گوید دادگاه تجدیدنظر حکم زندان موکلانش به مدت پنج سال را تأیید کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر حسین تاج، حقوقدان و وکیل رضا شهابی، حسن سعیدی و کیوان مهتدی گفته است: “که دادگاه تجدیدنظر حکم زندان به مدت پنج سال برای این سه نفر فعال صنفی را تایید کرده است.”

آقای تاج گفته خود را برای اعتراض و درخواست اعاده دادرسی موکلانش آماده می کند. حکم اولیه این افراد از سوی دادگاه انقلاب صادر شده بود.

بر اساس گزارش امتداد، ماموران همسر آقای مهتدی را هم بازداشت کرده اند و اکنون در زندان اوین است.

صالح نیکبخت، وکیل داوود رضوی و سندیکای کارکنان شرکت واحد گفته پرونده آقای رضوی به شعبه ۱۵ و نزد قاضی ابوالقاسم صلواتی ارجاع شده و به همین دلیل از گرفتن پرونده در این شعبه امتناع می‌کند و در شعبه ۱۵ وکیل داود رضوی نخواهد بود.

ابوالقاسم صلواتی از جمله قضاتی است که به صدور احکام سختگیرانه از جمله صدور ده‌ها حکم اعدام شهرت دارد. آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا او را به دلیل نقض حقوق شهروندان ایرانی، تحریم کرده‌اند.

آقای نیکبخت درباره داوود رضوی گفته «وی در طول حدود ۸ ماه گذشته که با قرار بازداشت در زندان به سر می‌برد، دچار بیماری شده و با توجه به مشاهده شده لکه خون در نمونه آزمایش موکل، جان ایشان را در خطر می‌بینم».

فعالان امور کارگری و همچنین نمایندگان صنفی معلمان در ایران از سوی حکومت تحت فشارهای مختلف امنیتی قرار دارند و به طور پیوسته با بازداشت و احکام زندان روبه‌رو می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید