استان سیستان و بلوچستان؛ حسین مهدی‌پور، فعال صنفی بر اثر شدت جراحات ناشی از یک سوءقصد جان‌باخت

حسین مهدی‌پور

حسین مهدی‌پور، فعال صنفی و دبیر جامعه‌شناسی مدارس دشتیاری در استان سیستان و بلوچستان، بر اثر شدت جراحات ناشی از یک سوءقصد از سوی افراد ناشناس جان خود را از دست داد.

به گزارش کمپین دفا ع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین مهدی‌پور، دبیر جامعه‌شناسی مدارس دشتیاری در استان سیستان و بلوچستان و از فعالان صنفی، پنج‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت بر اثر شدت جراحات ناشی از یک سوءقصد جان باخت.

آقای مهدی‌پور که مدیریت کانال تلگرامی «مطالبات فرهنگیان» مرتبط با فعالیت‌های صفی معلمان را بر عهده داشت، روز ۱۲ اردیبهشت مصادف با روز معلم در ایران، از طرف افراد ناشناس مورد سوقصد مسلحانه قرار گرفت.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت در بیانیه‌ای ضمن ابراز «تاسف شدید از مرگ این معلم»، تأکید کرد که «کشتار وحشیانە» این معلم و مردم سیستان و بلوچستان را «شدیدا محکوم» می‌کند.

در این بیانیه، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از اداره آموزش و پرورش منطقه دشتیاری و آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان خواستار «پیگیری فوری» کشته شدن این معلم شده است.

حسین مهدی‌پور از فعالان صنفی حقوق معلمان و فرهنگیان بود که پیشتر به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای مدتی بازداشت شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید