یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی زارع، دو زندانی عقیدتی به اتهام «سب‌النبی» در زندان مرکزی اراک اعدام شدند

یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی زارع

یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی زارع، در زندان مرکزی شهر اراک مرکز استان مرکزی، اعدام شدند. قوه‌قضائیه مدعی شده است که آقای مهرداد «مدیر و ایجادکننده یک گروه مجازی و حداقل در ۱۵ گروه و کانال ضد دین، ادمین و گرداننده اصلی بوده».

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، حکم اعدام دو زندانی عقیدتی اهل شهرهای یاسوج و اردبیل که پیش‌تر از بابت اتهام «سب‌النبی» توسط دستگاه قضایی به اعدام محکوم شده بودند، به اجرا درآمد شد.

بر اساس این گزارش، اتهام‌های منتسب شده به صدرالله فاضلی زارعی، (سب‌النبی)، (ارتداد فطری)، (قذف مادر پیامبر مسلمانان)، (استخفاف قرآن به وسیله سوزاندن)، (توهین به مقدسات) و (انتشار تصاویر خصوصی دیگران بدون رضایت) و یوسف مهرداد به اتهام (سب النبی) و (توهین به مقدسات دینی و اسلامی) عنوان شده است.

لازم به اشاره است، یوسف مهرداد در استان اردبیل شناسایی و مشخص می‌شود وی مدیر و ایجادکننده یک گروه مجازی بسیار معروف که با دو شناسه متفاوت فعالیت می‌کرد که یکی از این حساب‌های کاربری با شماره موبایل ایران ایجاد شده بود و دیگری با شماره مجازی کشور فرانسه فعالیت بوده است.

پس از شناسایی و بازداشت یوسف مهرداد، و انتقال وی به بازداشتگاه یکی از ارگان‌های امنیتی پس از طی مراحل بازجویی مشخص می‌شود نامبرده فعالیت گسترده‌ای دائر بر (ترویج خداناباوری) و (توهین به مقدسات دینی و اسلامی) داشته و پس از انجام بازجویی‌های بیشتر از وی مشخص می‌شود، متهم یوسف مهرداد در گروه‌ها و کانال‌های متعدد با عناوین مختلف در فضای مجازی برای انتشار عقاید شخصی خود فعالیت می کرده که پس از بررسی های تکمیلی یوسف مهرداد حداقل در ۱۵ گروه و کانال ضد دین، ادمین و گرداننده اصلی بوده است.
حکومت در روزهای اخیر دست به اعدام‌های گسترده‌ای زده است. به اتهامات واهی و با قصد ایجاد ارعاب و وحشت در جامعه دست به کشتار می‌زند.
اعدام، قتل عمد حکومتی است و باید با تمام‌ توان در مقابل آن ایستاد/ به نقل از میزان،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید