سیاوش حیاتی، جهت تحمل محکومیت حبس یک ساله خود بازداشت و راهی زندان دیزل‌آباد کرمانشاه شد  

سیاوش حیاتی

سیاوش حیاتی، سخنگوی مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان و دبیر جبهه متحد کرد، با احضار به اجرای احکام اسلام‌آباد غرب بازداشت و جهت تحمل محکومیت خود به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، سیاوش حیاتی، سخنگوی مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان و دبیر جبهه متحد کرد پس از احضار به شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلام‌آباد غرب برای اجرای حکم حبس به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل شد.

سخنگوی مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان روز شنبه شانزدهم اردیبهشت‌ماه برای اجرای حکم حبس ابلاغیه احضاریه را دریافت کرده بود.

سیاوش حیاتی روز جمعه یکم مهرماه ١٤٠١ در روستای “ورگمه” از توابع شهرستان دالاهو از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و از بدو دستگیری دست به اعتصاب غذا زده بود.

وی روز دوشنبه چهارم مهرماه ١٤٠١ از اداره اطلاعات کرمانشاه به زندان دیزل آباد منتقل و روز شنبه شانزدهم مهرماه ١٤٠١ با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

سپس سخنگوی مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان و دبیر جبهه متحد کُرد توسط شعبه  ۵ دادگاه انقلاب کرمانشاه مستقر در اسلام‌آباد غرب به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه با تلویزیون و رسانه‌های معاند و نیز خطاب کردن کشته‌شدگان اغتشاشات اخیر و ظالم خواندن نظام جمهوری اسلامی ایران” با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود.

یکی دیگر از اتهامات وارده به آقای حیاتی “تحریک مردم به کشتار و جنگ  به قصد بر هم زدن امنیت کشور ” بوده که دادگاه به دلیل فقدان ادله اثباتی جهت اقناع وجدانی و همچنین با لحاظ اصل برائت مستند به اصل ۳۷ قانون اساسی و ماده ۴ قانون آیین دادرسی کیفری حکم به برائت وی از اتهام انتسابی داده بود.

همچنین روز نهم آذرماه ١٤٠١، سیاوش حیاتی و همراهان وی که برای دیدار با تعدادی از بازداشت‌شدگان آزاد شده مراسم ۲۷ آبان‌ماه ١٤٠١ از کرمانشاه به صحنه رفته بودند، هنگام بازگشت به کرمانشاه در پلیس راه بیستون بدون ارائه حکم قضایی به همراه ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

روز سه‌شنبه سیزدهم دی‌ماه ١٤٠١، سخنگوی مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان و دبیر جبهه متحد کُرد پس از ٣٣ روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه از زندان دیزل آباد کرمانشاه آزاد و اسفندماه ١٤٠١ به اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی” به شعبه یک بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان صحنه احضار شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید