زندان مرکزی اصفهان: انتقال غیر انسانی و تحقیر آمیز حشمت اله طبرزدی به دادگاه /  نگارش نامه اعتراضیه به دادگاه به جای لایحه‌ی دفاعیه

حشمت اله طبرزدی

حشمت اله طبرزدی در جریان خیزش انقلابی ۱۴۰۱ چند روز پس از آسمانی شدن مهسا امینی، در خانه‌ی مادری‌اش واقع در گلپایگان بازداشت شد و تاکنون در زندان مرکزی اصفهان در تبعید به سر می‌برد. حشمت اله طبرزدی متهم به محاربه، افساد فی الارض، همکاری با دول متخاصم علیه جمهوری اسلامی، اغوا و تحریک مردم برای کشتار، تبانی و توهین به رهبری و چندین مورد دیگر است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، حشمت اله طبرزدی  در اعتراض به انتقال غیر انسانی و تحقیر آمیز خود به دادگاه به جای لایحه‌ی دفاعیه، از خود، نامه اعتراضیه نوشت.

متن این اعتراضیه که نسخه‌ای از آن در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، قرار گرفته است در ادامه می‌آید:

“اعتراضیه به شرح ذیل است؛
به نام عدالت از آنجا که مطابق اعلامیه ی جهانی حقوق بشر، که جمهوری اسلامی نیز آن را رد نکرده است و مطابق اصولِ قانون اساسیِ موجود، دادگاه رسیدگی به اتهامات سیاسی می بایست :
1-مستقل(و نه تحت فرمان ولایت فقیه)
2-علنی
3-با حضور هیئت منصفه و وکیل باشد؛  با توجه به اتهامات سنگین مذکور در کیفرخواست که :تبلیغ علیه نظام-اهانت به رهبری-همکاری با دول متخاصم-توهین به آیت اله خمینی- محاربه-افساد فی الارض-اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور، است؛من این دادگاه را صالح ندانسته و دفاع نمیکنم. بدیهی است به دلیل پرونده سازی و وارد نمودن اتهامت بی پایه و اساس، که به لحاظ روانی و حقوقی پیامدهای بسیار سنگینی از جمله ایجاد رعب و و حشت و هراس در خانواده ام را موجب شده است، حق خود میدانم علیه افراد و نهادهایی که در چنین اقداماتی دست داشته اند، از طریق وکلای خود، در مراجع ذیصلاح و بی طرف، اقامه ی دعوا و دادخواهی کنم.مراجعی از جمله وزارت اطلاعات و دادستانی استان اصفهان. همچنین اضافه میکنم همانطور که در دادگاه گفتم،هزاربار بر طناب دار، بوسه میزنم اما زیر بار دروغ پراکنی ها و پرونده سازی های جعلی، نمیروم.
حشمت اله طبرزدی
24 اردیبهشت 1402 خورشدی”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید