احضار صالح ملاعباسی فعال «حرکت ملی آذربایجان»  به دادسرای شهرستان اهر

صالح ملاعباسی

صالح ملاعباسی فعال «حرکت ملی آذربایجان» به دادگاه انقلاب شهرستان اهر احضار شد. او پیش‌تر به اتهام «نشر اکاذیب» تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، صالح ملاعباسی فعال «حرکت ملی آذربایجان» طی ابلاغیه‌ای که از طریق سیستم الکترونیکی قوه قضائیه (ثنا) دریافت کرده، مقرر شده است طی پنج روز از زمان ابلاغ جهت دفاع از اتهام انتسابی مبنی بر «نشر اکاذیب» در شعبه  سوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهر  حاضر شود.

این فعال آذربایجانی در اینستاگرام شخصی خویش با انتشار احضاریه خود نوشته است:

«آخرین شاهکار برداران بیکارمان، وقت نکرده اند جواب چندین نامه دادگستری را در مورد استرداد اشیا بدهند، این دستور ها نادیده گرفته شده و تبدیل به کذب شده، عجب!»

صالح ملاعباسی ۱۷ مهر ماه سال ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در منزل خواهرش در شهرستان اهر بازداشت و ۱۸ آبان تودیع قرار وثیقه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود. در زمان تتفیش منزل ملاعباسی مامورین کامپیوتر ،لپ تاپ،تبلت و گوشی های تلفن همراه اعضای خانواده وچندین جلد کتاب را ضبط کرده و با خود برده بودند.

پیش‌تر نیز صالح ملاعباسی به دلیل فعالیت های مدنی خود سابقه تهدید، احضار، بازداشت و زندان را دارد از جمله سال ۹۴ در اعتراض به برنامه تلویزیونی توهین‌آمیز ( فتیله )  همراه با دیگر فعالین به نامهای اسرافیل فتح الله زاده، ابراهیم نوری ، مرتضی شکری ، حامد آللاه وردی پور و سلیمان کاظمی به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید