احضار بهنام شیخی به شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای بهارستان

بهنام شیخی سامانلو، اکبر آزادعلی بابالو، حمید منافی نظرلو، رستم کاظم‌پور، عزیز فرشی، منصور فتحی، علیرضا فرشی دیزجیکان و محمود اجاقلو

بهنام شیخی سامانلو فعال «حرکت ملی آذربایجان» طی ابلاغیه‌ای به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان از توابع استان تهران احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، بهنام شیخی سامانلو فعال «حرکت ملی آذربایجان» طی ابلاغیه‌ای که از طریق سیستم الکترونیکی قوه قضائیه (ثنا) دریافت کرده، مقرر شده است طی ۱۰ روز از زمان ابلاغ در شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان از توابع استان تهران حاضر شود.

در متن  احضاریه‌ای که در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ از آن شعبه تنظیم شده، علاوه بر بهنام شیخی سامانلو؛ اسامی اکبر آزادعلی بابالو، حمید منافی نظرلو، رستم کاظم‌پور، عزیز فرشی، منصور فتحی، علیرضا فرشی دیزجیکان و محمود اجاقلو نیز درج شده است.

گفتنی است بهنام شیخی سامانلو و سایر فعالان مذکور در روز جهانی زبان مادری در اسفند ماه سال ۱۳۹۲ در شهرستان بهارستان دستگیر شدند.

از بین این فعالان بهنام شیخی سامانلو، حمید منافی نظرلو، علیرضا فرشی و اکبر آزادعلی بابالو هر کدام به حبس‌ و اقامت اجباری محکوم و برای سایر فعالان قرار منع تعقیب صادر شد.

این ابلاغیه نیز پس از گذراندن حبس، جهت رسیدگی به نحوه اجرای محکومیت اقامت اجباری ایشان صادر شده است.

لازم به اشاره است، بهنام شیخی، در تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۹، برای تحمل حبس تعزیری دو ساله خود از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از سپری کردن دوران محکومیت حبس تعزیری خود در تیر ماه ۱۴۰۱، آزاد شده بود.

این فعال ملی مدنی، در اسفند ماه سال ۱۳۹۲، در نسیم شهر (اکبر آباد) از توابع شهرستان شهریار، به اتهام برگزاری مراسمی به مناسبت روز جهانی زبان مادری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی پرونده بهنام شیخی به همراه سه فعال ملی مدنی دیگر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب بهارستان به اتهام (مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور) بررسی و این فعال مالی مدنی به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری، دو سال تبعید به شهرستان ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بود. این حکم پس از ارجاع پرونده به شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی بابائی و محاکمه این فعال ملی مدنی به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان ازنا تقلیل پیدا کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید