احضار دو روحانی اهل سنت به دادگاه ویژه روحانیت در همدان

ماموستا مادح کرمی و ماموستا عبدالجبار لطفی

دادگاه ویژه روحانیت استان همدان، ماموستا مادح کرمی و ماموستا عبدالجبار لطفی را احضار کرد. این روحانیون اهل سنت از بابت اتهام‌هایی همچون تبلیغ علیه نظام و حمایت از اعتراضات، اخلال در آسایش عمومی و تشویش اذهان عمومی بازپرسی و تفهیم اتهام شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، ماموستا مادح کرمی، فعال مذهبی اهل سنت در روستای هویه از توابع شهر سنندج، به دادگاه ویژه روحانیت در استان همدان احضار شد.

براساس این گزارش، از ماموستا مادح کرمی خواسته شده تا در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، در دادگاه ویژه روحانیت استان همدان حاضر شود.

لازم به اشاره است، ماموستا مادح کرمی، در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱، به شعبه بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شویشه از توابع استان کردستان، احضار و پس از طی مراحل بازپرسی از بابت اتهامات (تبلیغ علیه نظام و حمایت از اعتراضات)، (اخلال در آسایش عمومی) و (تشویش اذهان عمومی) تفهیم اتهام و پرونده وی به دادگاه ویژه روحانیت در استان همدان ارجاع شده بود.

در خبری دیگر، طی روزهای اخیر، ماموستا عبدالجبار لطفی، فعال مذهبی اهل سنت و امام جماعت مسجد جامع ارشاد واقع در شهر سنندج مرکز استان کردستان، برای دومین مرحله به دادگاه ویژه روحانیت استان همدان احضار شد.

براساس این گزارش، مقرر شده تا ماموستا عبدالجبار لطفی، در تاریخ ۳ خرداد ماه ۱۴۰۲، در محل دادگاه ویژه روحانیت استان همدان حاضر شود.

لازم به اشاره است، ماموستا عبدالجبار لطفی، در آذر ماه ١٤٠١، به دادگاه ویژه روحانیت همدان احضار در خصوص مواضعی که پیرامون اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ عنوان کرده بود با پرونده سازی قضایی مواجه شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید