بازداشت پنج فعال مدنی آذربایجانی توسط نیروهای امنیتی در تبریز

داود شیری، حمزه ولیزاده، روح‌الله احمدی‌نژاد، جواد احمدزاده و علیرضا صبری

داود شیری، حمزه ولیزاده، روح‌الله احمدی‌نژاد، جواد احمدزاده و علیرضا صبری پنج تن از فعالین «حرکت ملی آذربایجان» توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، پنج تن از فعالین «حرکت ملی آذربایجان» به نام‌های داود شیری، حمزه ولیزاده، روح‌الله احمدی‌نژاد، جواد احمدزاده و علیرضا صبری توسط نیروهای امنیتی در شهر تبریز بازداشت شدند.

تا لحظه تنظیم این خبر از دلایل دستگیری و مکان انتقال این فعالین مدنی اطلاع دقیقی در دسترس نمی‌باشد و گزارش نزدیکان حاکی از آن است که مامورین امنتی پس از بازداشت به تفتیش منازل این فعالین پرداخته و برخی از وسایل شخصی از جمله گوشی همراه، کامپیوتر، کتاب و دست نوشته های آنان را ضبط کرده است.

داود شیری یکی از بازداشت شدگان، پرونده مفتوحه دیگری به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» دارد که روز ۲۹ فرودین امسال جلسه دادگاه این فعال مدنی در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد.

برخی از نزدیکان بازداشت شدگان و فعالین «حرکت ملی آذربایجان» با توجه به سابقه برخورد نهادهای امنیتی طی سال‌های گذشته، احتمال می‌دهند بازداشت این افراد مرتبط با سالروز قیام یک خرداد ۱۳۸۵ آذربایجان باشد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید