اعدام یک زندانی به اتهام «مواد مخدر» و یا «قتل عمد» در زندان مرکزی بندرعباس

اعدام

حکم اعدام یک زندانی که با اتهام‌های مربوط به «مواد مخدر» و «قتل عمد» به اعدام و قصاص نفس محکوم شده بود، در زندان مرکزی بندرعباس به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز، سه‌شنبه دو خرداد ماه، حکم اعدام یک مرد در زندان مرکزی بندرعباس به اجرا درآمد. این زندانی که هویتش اعلام نشده، با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» و «قتل عمد» به اعدام و قصاص نفس محکوم شده بود.

براساس این گزارش، این زندانی علاوه بر اتهامات مربوط به «مواد مخدر»، به اتهام «قتل عمد» یک مامور نیروی انتظامی به قصاص نفس محکوم شده بود. مشخص نیست کدام حکم در مورد این زندانی به اجرا درآمده است.

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان درخصوص پرونده این زندانی گفت: «بر اساس رأی صادره، این محکوم به اتهام افساد فی الارض از طریق قاچاق مسلحانه مواد مخدر به اعدام و قتل عمد شهید رحیم قاسمی شیری به قصاص محکوم شده بود…»

طی روزهای گذشته نیز، حکم اعدام سه زندانی در زندان قزل‌حصار کرج به اجرا درآمد که اتهامات مربوط به «مواد مخدر» ایشان افساد فی الارض تشخیص داده شده بود. این چهارمین مورد از زندانیان مواد مخدر است که با افساد فی الارض به اعدام محکوم می‌شود.

براساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، اعدام‌های مرتبط با مواد مخدر در سه سال پس از اجرای اصلاحیه قانون مواد مخدر در پایان سال ۲۰۱۷ کاهش داشت، اما این آمار در سال ۲۰۲۲ که حداقل ۲۵۶ نفر اعدام شدند، بیش از دو برابر تعداد سال ۲۰۲۱ و ۱۰ برابر بیشتر از سال ۲۰۲۰ است./ به نقل میزان،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید