نرگس محمدی و گلرخ ایرایی محبوس در زندان اوین ممنوع الملاقات شدند

نرگس محمدی و گلرخ ایرایی

نرگس محمدی و گلرخ ایرایی محبوس در زندان اوین در پی نگارش دو مقاله توسط این زندانیان سیاسی در خصوص نشست “برای نجات ایران”  از سوی مسئولان دادسرای امنیت مستقر در زندان اوین، ممنوع الملاقات شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نرگس محمدی و گلرخ ایرایی، زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین، از تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه با دستور مسئولان دادسرای امنیت مستقر در زندان اوین، ممنوع الملاقات شدند.

این اقدام در پی نگارش دو مقاله توسط این زندانیان سیاسی در خصوص نشست “برای نجات ایران” و با دستور مسئولان دادسرای امنیت مستقر در زندان اوین صورت گرفته است.

گلرخ ایرایی، در مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران همراه با ضرب و شتم بازداشت شد. وی نهایتا در اواسط فروردین ماه امسال، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به هفت سال حبس و همچنین از بابت مجازات های تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت حضور در تهران و ممنوعیت حضور در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات و ضبط گوشی تلفن همراه محکوم شد.

نرگس محمدی نیز در آبان‌ماه ۱۴۰۰، در جریان برگزاری مراسم یادبود دومین سالگرد جانباختن ابراهیم کتابدار، از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد. وی پس از مدتی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به هشت سال حبس تعزیری، هفتاد و چهار ضربه شلاق، دو سال تبعید و سایر محرومیت‌های اجتماعی محکوم شد.

خانم محمدی بابت پرونده جدیدی که در دوران حبس علیه وی گشوده شده، در مهر ماه سال گذشته توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به یک سال و سه ماه حبس تعزیری به همراه سایر مجازت های تکمیلی محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید