پایان مراحل بازجویی؛ بهروز ایزدی راد، فعال مدنی از بازداشتگاه به زندان گرگان منتقل شد

بهروز ایزدی راد

بهروز ایزدی راد، فعال مدنی با اتمام مراحل بازجویی به بند قرنطینه زندان امیرآباد گرگان منتقل شد. او پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی در بازداشتگاه این نهاد امنیتی به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، بهروز ایزدی راد، ساکن شهر گرگان مرکز استان گلستان، پس از اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات آن شهر به بند قرنطینه زندان امیرآباد گرگان منتقل شد.

یک مبع نزدیک به خانواده این فعال مدنی در گفتگو با کمپین گفت:”آقای ایزدی راد، پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات گرگان منتقل و به مدت ۱۰ روز تحت بازجویی قرار گرفت و پس از تفهیم اتهامات (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (دعوت از سایرین به اغتشاش) در جلسه بازپرسی سپس به بند قزنطینه زندان امیرآباد گرگان منتقل شد و در تماسی که با خانواده برقرار کرد گفته پرونده اش هنوز به دادگاه ارجاع نشده و از سوی دیگر درخواستی را برای انتقال به زندان اوین ارائه کرده ولی مسئولان زندان و دادستان گرگان با آن مخالفت کردند.”

این منبع مطلع در تشریح وضعیت بندقرنطینه در زندان امیرآباد گرگان افزود:”در بند قرنطینه این زندان تهویه مناسب نیست و از سوی دیگر این بند فاقد کولر و هرگونه سیستم سرمازا است و با توجه به آغاز فصل گرما و هوای مرطوب مناطق شمالی ایران، همین مساله منجر شده تا بسیاری از زندانیان با مشکلات تنفسی مواجه و یا بر اثر گرما و تعرق به مشکلات پوستی مواجه بشوند.”

لازم به اشاره است، بهروز ایزدی راد، در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اداره اطلاعات گرگان بازداشت شده بود اما از مکان نگهداری و نام ارگان بازداشت کننده و روند حقوقی پرونده وی اطلاعی در دسترس نبود.

این فعال مدنی، پیش‌تر هم در تاریخ ۶ مهر مه ۱۴۰۲، مرتبط با اعتراضات سراسری در شهر گرگان بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجویی به زندان امیرآباد گرگان منتقل شد و در تاریخ ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۱، پس از محاکمه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان علی آباد کتول از توابع استان گلستان، به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، به اتهامات (تحریک مردم به اغتشاش و درگیری) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) در مجموع به تحمل چهار سال و یک ماه حبس تعزیری محکوم شد و پس از اعلام تسلیم به رای و کاهش یک سوم مجموع حبس تعزیری وی به تحمل ۲ سال و ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی تحمل دو سال و یک ماه حبس تعزیری برای وی لازم به اجرا شده بود.

بهروز ایزدی راد، در بهمن ماه ۱۴۰۱، پس از اعمال بخشنامه قوه قضائیه به پرونده قضایی وی از زندان امیرآباد شهر گرگان آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید