پایان ایام مرخصی بهنام گرجی نیا، فعال محیط زیست به زندان گچساران بازگشت

بهنام گرجی نیا

بهنام گرجی نیا، پس از اتمام ایام مرخصی کوتاه مدت خود به زندان گچساران بازگشت. او در حال سپری کردن محکومیت ۱۰ ماه حبس تعزیری خود می‌باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۲، بهنام گرجی نیا، اهل شهرستان گچساران، فعال محیط زیست و زندانی سیاسی، که در مرخصی شش روزه بسر می‌برد پس از اتمام دوران مرخصی و مخالفت با تمدید آن به زندان آن شهرستان بازگشت.

یک مکنبع مطلع در این‌باره گفت:”آقای گرجی نیا ابتدا برای شش روز به مرخصی اعزام شده بود و مسئولان قضایی به او گفته بودند که پس از اتمام این مدت شاید مرخصی وی را تمدید کنند اما دیروز پس از مراجعه به دادسرا و مخالفت با تمدید مرخصی برای تحمل ادامه حبس خود به زندان گچساران بازگشت.”

این زندانی سیاسی، در تاریخ چهار خرداد ماه ۱۴۰۲، پس از تودیع وثیقه به مرخصی شش روزه اعزام شده بود.

بهنام گرجی نیا، اواسط مهر ماه ۱۴۰۱، در شهرستان گچساران از توابع استان خوزستان، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در ارتباط با پلاکاردی که هنگام دستگیری همراه خود داشت مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و چندی بعد با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.
با آغاز مراحل دادرسی، بهنام گرجی نیا، توسط دادگاهی در شهرستان گچساران، محاکمه و به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم و اواسط اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برای سپری کردن دوران حبس خود به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گچساران، احضار و پس چندی بعد پس از مراجعه به آن واحد قضایی بازداشت و به زندان گچساران منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید