گزارشی از آبادان: «ایست قلبی “منصوره سگوند” بدون هیچ بیماری زمینه‌ای» او گفته بود: « مدام از طرف اطلاعات به مرگ تهدید میشم، اگر بلایی سرم اومد میخوام همه بدونن من خودکشی نکردم

منصوره سگوند

منصوره سگوند، بطور مشکوکی به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داد. او پیش از این عضو افتخاری سابق نیروی انتظامی خرم‌آباد بود. او پیش از این به یکی از دوستانش گفته بود «مدام از طرف اطلاعات به مرگ تهدید میشم. اگر بلایی سرم اومد میخوام همه بدونن من خودکشی نکردم»

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، منصوره سگوند ۱۸ ساله، اهل لرستان و ساکن آبادانان روز یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲، بدون هیچ بیماری زمینه‌ای جان خود را در اثر ایست قلبی از دست داد.

او عضو افتخاری سابق نیروی انتظامی خرم‌آباد، اهل لرستان و دانشجوی حقوق ساکن در آبدانان، با شروع اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» در شهریور ۱۴۰۱، از نیروی انتظامی خارج می‌شود و در اینستاگرامش می‌نویسد:

‏«به عنوان کسی که در داخل بدنه نیروهای نظامی فعالیت داشته‌ام، تا جایی که تونستم سعی کردم واقعیت رو به کسایی که ناآگاه هستن بفهمونم. ما جنایت را با چشم خود دیده بودیم و واقعیت‌ها رو گفتیم. این انقلاب نزدیکتر از آن چیزی که فکرش را بکنید رخ خواهد داد.»

‏او که برای مدتی بازداشت بود در آخرین استوری اینستاگرامش با هشتگ تهدید نوشته: «ما را از مرگ میترسانند انگار ما زنده‌ایم. تا ابد یک روز جانم فدای وطن، پاینده ایران.»

‏روز گذشته، چهارده خرداد، بدون هیچ بیماری زمینه‌ای اعلام شد، منصوره سگوند، ایست قلبی کرده و جان باخته است.

به گفته رییس اورژانس ایلام در روز یکشنبه تاریخ ۱۴ خرداد ‌ساعت ۱۴:۵۶ طی تماس تلفنی با اورژانس مبنی بر یک مورد بیمار با کاهش سطح هوشیاری به ‌مرکز فوریت‌های پزشکی اعلام می‌شود.

‌بیمار (منصوره سگوند) با ایست قلبی تنفسی و سیانوز در حیاط خانه توسط جمعیت حاضر در محل حادثه به پرسنل اورژانس تحویل داده می‌شود و عملیات احیاء داخل حیاط شروع و سپس داخل آمبولانس تا بیمارستان ادامه می‌یابد و در ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه در حین cpr تحویل بیمارستان می‌گردد.

‌رئیس‌ بیمارستان رسول اکرم آبدانان گفت : بیمار فاقد هرگونه علائم حیاتی بود و بلافاصله عملیات احیاء (cpr) توسط پرسنل اورژانس بیمارستان شروع و پس از یکساعت تلاش، متاسفانه این اقدامات درمانی بی‌نتیجه بوده و در ساعت ‌۱۶:۱۰ دقیقه با دستور پزشک اورژانس عملیات درمانی متوقف شد.

منصوره سگوند ‏ پیش‌تر در پیامی به یکی از دوستانش اعلام کرده بوده: «مدام از طرف اطلاعات به مرگ تهدید میشم. اگر بلایی سرم اومد میخوام همه بدونن من خودکشی نکردم.»❗️

یک خانم اهل آبدانان و دوست صمیمی منصوره سگوند دیروز ساعت ۴ عصر به اداره آگاهی آبدانان احضار و تا نیمه شب تحت بازجویی قرار داشته گوشی همراه این خانم که احتمالا شواهدی از قتل حکومتی منصوره سگوند در آن نگهداری می شد توسط نیروهای امنیتی ضبط شده است.

پست ها و نوشته‌هایی از (منصوره سگوند)
منصوره سگوند منصوره سگوند

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید