بلاتکلیفی بهروز ایزدی راد علیرغم گذشت بیش از ۲۱ روز از تارخ بازداشت در زندان امیرآباد گرگان

بهروز ایزدی راد

بهروز ایزدی راد، علیرغم گذشت بیش از ۲۱ روز از تاریخ بازداشت همچنان در زندان امیرآباد گرگان  به سر می‌برد. او با اتهاماتی همچون «تبلیغ علیه نظام از طریق دعوت به اغتشاشات» رو به رو شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بهروز ایزدی راد، شهروند اهل گرگان علیرغم گذشت بیست و یک روز از زمان دستگیری، بدون رعایت اصل تفکیک جرایم کماکان در زندان امیرآباد گرگان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برد.

یک منبع مطلع نزدیک به این شهروند بازداشتی به گزارشگر ما گفت: “آقای ایزدی راد که بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در این زندان محبوس است، با اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق دعوت به اغتشاشات» رو به رو شده است.”

همچنین یک فرد نزدیک به خانواده وی گفت: “مسئولین مربوطه با درخواست انتقال وی به زندان اوین، مخالفت کرده اند.”

بهروز ایزدی راد، در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در گرگان بازداشت و پس از ده روز نگهداری در یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان امیرآباد گرگان منتقل شد.

آقای ایزدی راد پیش‌تر نیز در اوایل مهرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراض‌های سراسری توسط نیروهای امنیتی در استان گلستان بازداشت و بعد از مدتی به زندان امیرآباد گرگان منتقل شده بود.

وی نهایتا در ۲۸ آذرماه سال گذشته، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان علی آباد کتول به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی مجموعا به چهار سال و یک ماه حبس محکوم شد که پس از تسلیم به رای، محکومیت وی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۹ ماه حبس و به اتهام “تحریک مردم به اغتشاش و درگیری” به بیست و پنج ماه حبس، مجموعا دو سال و ده ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی تقلیل پیدا کرد.

آقای ایزدی راد پس از تحمل حدود پنج ماه حبس، در بهمن ماه سال گذشته، به دنبال صدور بخشنامه «عفو» از زندان آزاد شد.

بهروز ایزدی راد پیش از این نیز به واسطه فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت را دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید