آزادی هادی میرزایی، از بازداشت شدگان مرتبط با اعتراض‌های سراسری ۱۴۰۱، از زندان اوین

هادی میرزایی

هادی میرزایی، با اتمام مراحل بازجویی پس از شش ماه بازداشت موقت از زندان اوین آزاد شد. او در رابطه با اعتراض‌های سراسری ۱۴۰۱، بازداشت شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲، هادی میرزایی (عباس)، از بازداشت شدگان مرتبط با اعتراض‌های سراسری ۱۴۰۱، پس از شش ماه بازداشت موقت  با اتمکام مراحل بازجویی، با قید وثیقه از اندرزگاه شش (بند۳۵۰ سابق) زندان اوین آزاد شد.

یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت:«در حالی که همه ما توقع داشتیم پرونده هادی میرزایی(عباس) مشمول بخشنامه قوه قضائیه بشود اما نشد و در نهایت عصر دیروز سه شنبه با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد و باید در انتظار دریافت ابلاغیه تشکیل جلسه دادگاه خود باشد.»

لازم به اشاره است، هادی میرزایی(عباس)، در تاریخ ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۱، در محدوده ستارخان تهران، توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و پس از انتقال به بند ۲ الف سپاه سپاسداران واقع در زندان اوین و طی مراحل بازجویی سپس در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ به تیپ ۶ سالن ۲ غربی زندان تهران بزرگ منتقل و در تاریخ ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۲، به همراه جمعی از زندانیان و متهمان سیاسی به اندرزگاه ۶ (بند ۳۵۰ سابق) در زندان اوین منتقل و علیرغم مراجعات مکرر خانواده وی به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، دادستان مانع آزادی وی با تودیع وثیقه شده بود.

هادی میرزائی (عباس)، دانش‌ آموخته‌ مقطع کارشناسی در رشته برق از دانشگاه (شهید) بهشتی تهران و همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته موسیقی از دانشگاه هنر تهران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید