اجرای احکام اشنویه: بازداشت و انتقال فرعان حسن‌زاده، به زندان نقده

فرعان حسن‌زاده

فرعان حسن‌زاده، که پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب اشنویه به اتهام عضویت در جمعیت‌های معارض کشور محاکمه و محکوم شده بود جهت تحمل محکومیت دو سال حبس، بازداشت و به زندان نقده منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲، یک شهروند به نام فرعان حسن‌زاده ٣١ ساله فرزند لطیف متأهل و دارای فرزند اهل اشنویه پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای این شهرستان بازداشت و جهت اجرای حبس به زندان نقده منتقل شد.

آقای حسن‌زاده در تاریخ نهم اردیبهشت‌ماه از سوی شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو اشنویه به ریاست قاضی مهدی رضایی به اتهام «عضویت در جمعیت‌های معارض کشور» به دو سال حبس محکوم که با تسلیم به رأی این حکم به یکسال و چهار ماه حبس کاهش یافته بود.

روز سه‌شنبه بیست و هفتم دی‌ماه ١٤٠١، این شهروند بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه منتقل شده بود.

فرعان حسن‌زاده پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان اشنویه منتقل و در تاریخ هجدهم بهمن‌ماه ١٤٠١ با تودیع قرار وثیقه ٢٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید