محکومیت شقایق دهقان، هنرمند سینما و تلویزیون به تحمل جزای نقدی بدل از حبس تعزیری

شقایق دهقان

شقایق دهقان، هنرمند سینما و تلویزیون به تحمل جزای نقدی بدل از حبس تعزیری محکوم شد.  او از بابت پرونده‌ای که در آن «بدون حجاب» در محیط عمومی ظاهر شده بود به جزاری نقدی محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، شقایق دهقان، بازیگر و هنرمند سینما و تلویزیون، از بابت پرونده ای که در «بدون حجاب» در محیط عمومی ظاهر شده بود توسط شعبه دادگاه کیفری دو استان تهران به پرداخت جزای نقدی بدل از ۱۰ روز حبس تعزیری محکوم شد.

کاوه راد، وکیل دادگستری، ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود تشریح کرد که موکل وی به اتهام (جریحه‌ دار کردن عفت عمومی از طریق انتشار تصویرِ حضور بدون حجاب در جلسه رونمایی از یک کتاب) توسط دادگاه به تحمل ۱۰ روز حبس تعزیری یا پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جزای نقدی بدل از ۱۰ روز حبس تعزیری محکوم شده و با توجه به اینکه (جرم) موکل وی در زمره جرائم درجه هشت است و غیرقابل تجدیدنظر خواهی است.

وکیل مدافع شقایق دهقان، پیرامون پرونده تشکیل شده بر علیه موکل خود نیز افزود که این پرونده در پی شکایت پلیس امنیت از شقایق دهقان بر علیه این هنرمند سینما و تلویزیون تشکیل شده است.

لازم به اشاره است، اواسط اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، شقایق دهقان، پس از حضور بدون حجاب اجباری در کافه کتاب تهران، و انتشار عکسهای آن در فضای با پرونده سازی قضایی مواجه و در تاریخ  ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، پس از احضار به شعبه بازپرسی در دادسرای فرهنگ و رسانه تهران و تفهیم اتهام (جریحه‌دار کردن عفت عمومی از طریق انتشار تصویرِ حضور بدون حجاب در جلسه رونمایی از یک کتاب) با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون، پیش از این هم در تاریخ ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۱، از بابت پرونده ای دیگر، به شعبه بازپرسی در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، مستقر در زندان اوین به اتهام (هنجارشکنی) احضار شد‌ه بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید