اعدام دو زندانی به اتهام «مواد مخدر» در زندان تربت جام

حیدر چشتی

حکم اعدام حیدر چشتی و یک زندانی دیگر که پیش‌تر به اتهام جرایم مرتبط با «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند در زندان تربت جام به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زنداینان سیاسی و مدنی، سحرگاه روز ۲۱خرداد ۱۴۰۲، حکم اعدام دو زندانی به نام‌های حیدر چشتی و یک زندانی دیگر که پیشتر از بابت اتهام‌های مرتبط با «مواد مخدر» به اعدام  محکوم شده بودند در زندان‌ تربت جام به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش، یکی از این زندانیان«حیدر چشتی»متولد ۱۳۶۸ فرزند هوشنگ، شهروند اهل سنت و اهل تربت جام احراز شده و از هویت دیگر زندانی که از شهروندان اهل سنت تربت جام هست با اتهام مواد مخدر بوده که تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دسترس نیست.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت: «این دو زندانی در سال ۱۳۹۹ به اتهام مرتبط با مواد مخدر در شهرستان تربت جام بازداشت و به اعدام محکوم شده بود»..

گفتنی است از تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ تا امروز ۱۹خرداد دستکم ۴۷ زندانی بلوچ از جمله دو زن در ۱۳ زندان کشور اعدام شده اند.

لازم به ذکر است همزمان با اعتراضات سراسری در کشور اجرای احکام اعدام شهروندان بلوچ‌ افزایش چشمگیری داشته است بطوری که از 29 مرداد ماه 1401 تا 19خرداد 1402 دست کم 150 شهروند بلوچ در زندانهای مختلف کشور اعدام شده اند که این آمار تعداد افراد احراز هویت شده است که نگرانی فعالان و سازمانهای حقوق بشری را بدنبال داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید