جلسه واخواهی به محکومیت غیابی زرتشت احمدی راغب در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد

زرتشت احمدی راغب

جلسه واخواهی به محکومیت زرتشت احمدی راغب در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. او پیش‌تر از بابت اتهام‌هایی همچون اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به صورت غیابی به پنج سال و هشت ماه حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۲، زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی محبوس در اندرزگاه شش (بند ۳۵۰ سابق) زندان اوین، پس از اعزام به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ایمان افشاری، در مرحله واخواهی محاکمه شد.

بر اساس این گزارش، این فعال مدنی از تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر می‌برد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”آقای احمدی راغب، دفاعیات خود را از بابت اتهامات (اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به ایمان افشاری ارائه و تاکید کرد که این اتهامات منتسب به وی نیست چرا که وی بعنوان یک فعال مدنی در راستای اصول حقوق بشر و قانون اساسی مطالبه گری کرده است.”

لازم به اشاره است، زرتشت احمدی راغب، در تاریخ ۸ خرداد ماه ۱۴۰۲، بصورت غیابی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهام (اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی) به تحمل پنج سال حبس تعزیری و به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد و در تاریخ ۸ خرداد ماه ۱۴۰۲، پس از اعزام این فعال مدنی، به دفتر شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به وی ابلاغ شد.

همچنین، در تشریح محتویات پرونده تشکیل شده بر علیه زرتشت احمدی راغب با توجه به شکایت معاونت قرارگاه ثارالله وابسته به سپاه پاسداران و پیگیری حقوقی از طرف قناعت کار، بازپرس شعبه دادسرای ناحیه ۳۳ تهران با مضمون اینکه این فعال مدنی با (جریان ضد انقلاب و همسو با جریانات فضای مجازی همراه است) تشکیل شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید