بازداشت شش شهروند توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر

خضر محمدپور، عبدالرحمن قیطران، حبیب خشنود و صدرالدین قیطران

شش شهروند به نام‌های عبدالرحمن قیطران، صدرالدین قیطران، خضر محمدپور، حبیب خشنود، جمال رسول‌زاده و محمد محمود فقه، توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۱خرداد ۱۴۰۲،عبدالرحمن قیطران، صدرالدین قیطران، خضر محمدپور، حبیب خشنود، جمال رسول‌زاده و محمد محمود فقه، شش شهروند اهل پیرانشهر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گفته یک منبع مطلع، بامداد یکشنبه بیست و یکم خردادماه، جمال رسول‌زاده فرزند محمد و محمد محمود فقه فرزند جعفر اهل روستای “خورینج” از توابع پیرانشهر بدون ارائه حکم قضایی و با توسل به خشونت از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

این منبع مطلع افزود: عبدالرحمن قیطران و صدرالدین قیطران اهل روستای “کانی ملا” که برادر همدیگر هستند، بامداد یکشنبه بیست و یکم خردادماه در منزل شخصی بدون ارائه حکم قضایی و با توسل به خشونت بازداشت گردیدند.

این منبع مطلع اظهار داشت: روز یکشنبه بیست و یکم خردادماه، حبیب خشنود و خضر محمدپور اهل روستای “کانی ملا” از توابع پیرانشهر بدون ارائه حکم قضایی در روستای “اشنوزنگ” از توابع پیرانشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

تا لحظه انتشار این خبر، از دلیل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شش شهروند کُرد اطلاعی در دسترس نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید