دادگاه انقلاب مهاباد، دو شهروند به هفت سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شدند

محمد اسماعیلی و اسماعیل محمودپور

محمد اسماعیلی و اسماعیل محمودپور توسط دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام» جمعا به هفت سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،
روز پنج شنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲، دو شهروند به نام‌های محمد اسماعیلی و اسماعیل محمودپور اهل پیرانشهر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی (امیر اوجاقلو) جمعاً به هفت سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

دادگاه این دو شهروند را به «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام» متهم کرده و براساس حکم صادره، محمد اسماعیلی به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری و اسماعیل محمدپور به چهار سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

محمد اسماعیلی مهرماه ١٤٠١ بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه منتقل شده بود.

آقای اسماعیلی پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان نقده منتقل و دی‌ماه ١٤٠١ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود.

اسماعیل محمودپور آبان‌ماه ١٤٠١ بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و برای بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه منتقل شده بود.

آقای محمودپور بعد از اتمام مراحل بازجویی به زندان نقده منتقل و دی‌ماه ١٤٠١ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید