روح الله نخعی روزنامه‌نگار جهت تحمل محکومیت خود به دادسرای اوین احضار شد

روح الله نخعی

اجرای احکام دادسرای اوین، با ارسال ابلاغیه‌ای کتبی، روح الله نخعی را برای تحمل حبس احضار کرد.  او پیش‌تر «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» به تحمل دو سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲، روح الله نخعی، روزنامه‌‎نگار و از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های سراسری ۱۴۰۱ طی ابلاغیه‌ای کتبی جهت تحمل محکومیت دو ساله به شعبه اجرای احکام در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران واقع در زندان اوین، فراخوانده شد.

براساس این گزارش، با توجه به ابلاغیه صادره که در تاریخ ۲۰ خرداد ماه صادر و در تاریخ ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ به روئیت این روزنامه نگار رسیده وی باید ظرف مدت پنج روز از تاریخ صدور، خود را به اجرای احکام معرفی کند.

در حالی روح الله نخعی برای تحمل حبس دو ساله خود به اجرای احکام فراخوانده شده که پرونده وی به نظر شرایط لازم برای مشمول شدن در بخشنامه قوه قضائیه را دارا است.

لازم به اشاره است، روح الله نخعی، اوایل اسفند ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمدرضا عموزاد مهدریجی، محاکمه و پس از تشکیل جلسه دادرسی، قاضی دادگاه اخذ آخرین دفاع را منوط به نظر ضایط امنیتی پرونده کرد و در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱،‌ از بابت اتهامات (اجتماع و تبانی) و (تبلیغ علیه نظام) به تحمل دو سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم و این حکم اواسط اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران، عینا تائید شد.

این روزنامه نگار، در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از انتقال به یکی از بتدهای امنیتی زندان اوین و طی مراحل بازجویی سپس به زندان تهران بزرگ منتقل و در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شد و اواخر بهمن ماه ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه ای کتبی،‌ به جلسه دادرسی احضار شده بود.‌ / شبکه شرق،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید