دادگاه انقلاب تهران: خسرو رهنما به پنج سال حبس دیگر محکوم شد

خسرو رهنما

خسرو رهنما، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که در حال سپری کردن محکومیت پنج ساله حبس خود می ‌باشد به پنج سال حبس دیگر محکوم شد. این حکم به اتهام «اجتماع و تبانی» از سوی دادگاه انقلاب تهران صادر و در داخل زندان به وی ابلاغ شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خسرو رهنما، زندانی سیاسی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس دیگر محکوم شد.

آقای رهنما از بابت پرونده‌ای دیگر در حال تحمل دوران محکومیت پنج سال حبس خود در بند چهار زندان اوین است.

بر اساس این حکم که روز پنجشنبه بیست و پنجم خردادماه، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و به وی ابلاغ شده، آقای رهنما از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به پنج سال حبس محکوم شده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات خسرو رهنما که از بابت پرونده جدید وی که در اسفندماه سال گذشته، علیه وی گشوده شده بود، در تاریخ سی و یک اردیبهشت ماه، برگزار شد.

آقای رهنما بامداد یکشنبه بیست و یکم اسفند ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شد. وی پس از حدود دو ماه بازداشت در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند هشت این زندان منتقل شد.

خسرو رهنما پیشتر نیز در تاریخ ششم شهریور ماه سال گذشته پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا اوایل آبان ماه همان سال، با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از این زندان آزاد شده بود.

آقای رهنما از بابت پرونده نخست خود که شهریور ماه، علیه وی گشوده شده بود، توسط مرجع قضایی از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی و همکاری با گروه های مخالف نظام” به پنج سال حبس و دو سال تبعید محکوم شده بود. نهایتا در دادگاه تجدیدنظر تهران حکم پنج سال حبس وی تایید و از بابت دو سال تبعید تبرئه شد.

وی هم اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت حبس خود از بابت پرونده نخست در شهریور ماه، در بند چهار زندان اوین است.

خسرو رهنما، ۶۳ ساله پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید