کشته شدن دو شهروند بلوچ توسط نیروهای نظامی در اطراف سراوان

عمر مزارزهی و شهمرادزهی

دو شهروند بلوچ در پی تیراندازی نیروهای نظامی بدون اخطار قبلی با شلیک مستقیم کشته و بر اثر اثابت گلوله خودرو آنان نیز منفجر شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شامگاه روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲، دو شهروند بلوچ در اطراف شهر گشت منطقه کوه سفید از  توابع شهرستان سراوان توسط نیروهای نظامی مرصاد با شلیک مستقیم گلوله کشته شدند.

هویت این دو شهروند بلوچ عمر مزارزهی ۳۲ ساله فرزند باقر متاهل و دارای فرزند اهل و ساکن روستای دشت رباط از توابع خاش، و شهمرادزهی با (نام نامشخص) اهل و ساکن روستای ناهوک از توابع شهرستان سراوان احراز شده است.

به گفته منابع مطلع: « شامگاه روز چهارشنبه عمر و شهمرادزهی با یک خودرو تویوتا در حال گذر از منطقه کوه سفید بودند که توسط نیروهای مرصاد که از پیش در اطراف کوه سفید کمین زده بودند بدون هیچ دلیل و هشدار قبلی هدف تیراندازی مستقیم قرار گرفته و کشته شدند که خودروی آنان نیز بر اثر اصابت گلوله منفجر شده است».

طبق گزارش سالانه حال وش در سال ۱۴۰۱، 243 شهروند بلوچ‌ با تیراندازی مستقیم توسط نیروهای نظامی و افراد مسلح ناشناس که وابسته به دستگاه های نظامی هستند کشته شده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید