احضار پنج فعال صنفی به دادگاه انقلاب استان یزد

حمیده زارع چشمه، احمد چنگیزی، منصور میرزایی، محمد فخرالحسینی و مهدی کلانتری

پنج تن از فرهنگیان استان یزد به نام‌های حمیده زارع چشمه، احمد چنگیزی، منصور میرزایی، محمد فخرالحسینی و مهدی کلانتری برای محاکمه به دادگاه انقلاب آن استان احضار شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲، حمیده زارع چشمه، احمد چنگیزی، منصور میرزایی، محمد فخرالحسینی و مهدی کلانتری، پنج تن از فعالان صنفی فرهنگیان، ساکن استان یزد، با دریافت ابلاغیه‌‎های کتبی برای محاکمه به شعبه دادگاه انقلاب یزد احضار و مورد محاکمه قرار گرفتند.

براساس این گزارش، از تاریخ دقیق تشکیل جلسه دادرسی این پنج فعال صنفی فرهنگیان و مصادیق حقوقی اتهام‌های این افراد، اطلاعی حاصل نشده است.

لازم به اشاره است، احمد چنگیزی، در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به اداره اطلاعات استان یزد، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجویی و سپس تفهیم اتهام در دادسرای عمومی و انقلاب استان یزد با تودیع قرار کفالت یا وثیقه آزاد شد.

همچنین، حمیده زارع چشمه، منصور میرزایی، محمد فخرالحسینی و مهدی کلانتری هم پیشتر، از سوی ارگانهای امنیتی با احضار و بازداشت مواجه و پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار کفالت یا وثیقه آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید