بازداشت محمود ملاکی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان توسط نیروهای امنیتی در بوشهر

محمود ملاکی

محمود ملاکی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان توسط نیروهای امنیتی در دادگستری شهر بوشهر بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه چهار تیر ماه ۱۴۰۲، محمود ملاکی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، ساکن استان بوشهر، توسط نیروهای امنیتی در دادگستری آن استان، بازداشت شد.

وی پیش‌تر هم به سبب فعالیت‌های مسالمت آمیز خود از سوی ارگانهای امنیتی در استان بوشهر بازداشت و با پرونده سازی قضایی مواجه شده بود.

براساس این گزارش، بازداشت محمود ملاکی پس از آن صورت گرفته که این فعال صنفی فرهنگیان، برای پس گرفتن و تعیین وضعیت اقلامی که از وی در زمان بازداشت قبل او توقیف شده بود به دادگستری استان بوشهر مراجعه کرده بود.

لازم به اشاره است، محمود ملاکی، در تاریخ ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در استان بوشهر بازداشت و جهت بازجوئی و تشکیل پرونده به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در این استان منتقل و پس از اتمام مراحل تفهیم اتهام سپس به زندان مرکزی بوشهر منتقل و در تاریخ ۶ اسفند ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد ولی اوایل اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، برای تاریخ رسیدگی ۱ خرداد ماه ۱۴۰۲، به شعبه دادگاه انقلاب استان بوشهر احضار شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، پیشتر هم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در استان بوشهر، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، در تایخ ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شده بود. / شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان کشور،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید