شانزدهمین سال حبس، گزارش از آخرین وضعیت زینب جلالیان قدیمی‌ترین زندانی سیاسی زن در یزد

زینب جلالیان

صدای زینب جلالیان باشیم/ او اولین زن زندانی سیاسی کرد است که به حبس ابد محکوم شده، وی در شانزدهمین سال حبس بدون حتی یک روز مرخصی در زندان یزد زندانی است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زینب جلالیان در سال ۱۳۸۸ به اتهام «محاربه» از طریق عضویت در گروه پژاک به اعدام محکوم شد. محکومیت وی در سال ۱۳۹۰ به حبس ابد کاهش یافت. زینب جلالیان، از سال ۱۳۸۶ در زندان به سر می‌برد و سنگین‌ترین حکم محکومیت (حبس ابد) را در میان زندانیان سیاسی زن دارد.

این زندانی سیاسی کُرد در حالی که از بیماری‌های دهان و دندان، کلیوی و گوارشی رنج می‌برد، بدون حتی یک روز مرخصی و با محرومیت از دسترسی به خدمات پزشکی به زندان یزد تبعید شده است.

زینب جلالیان، اولین زن زندانی سیاسی که به حبس ابد محکوم شده، در شانزدهمین سال زندان بر اثر بیماری‌های چشمی در پی شکنجه‌های شدید در معرض خطر نابینایی کامل قرار دارد.

او شانزده سال گذشته را تحت انواع محرومیت‌ها و شکنجه‌های جانفرسا در زندان‌های کرمانشاه، اوین، خوی، قرچک، کرمان و یزد محبوس بوده است.

زینب از سال ۱۳۸۶ در زندان‌های جمهوری‌اسلامی به سر می‌برد. او نخست به “اتهام عضویت در حزب پژاک” به اعدام محکوم شد که بعدها این حکم به حبس ابد تغییر یافت و این سنگین‌ترین حکم در میان زندانیان سیاسی زن است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید