یک معترض بازداشتی با تودیع قرار وثیقه‌ای به مبلغ ٢١ میلیارد و ٢٥٠ میلیون تومانی از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد

ایوب آغالیانی

ایوب آغالیانی که پیش‌تر در اعتراض‌های «زن زندگی آزادی» بازداشت شده بود با قرار وثیقه‌ای به مبلغ ٢١ میلیارد و ٢٥٠ میلیون تومان به صورت موقت از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه پنجم تیر ۱۴۰۲، یک معترض اهل اشنویه به نام ایوب آغالیانی ٢٢ ساله فرزند جهانگیر با تودیع قرار وثیقه ٢١ میلیارد و ٢٥٠ میلیون تومان به صورت موقت از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

به گفته یک منبع مطلع، رضا نجف‌زاده، قاضی شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه این وثیقه سنگین را برای آزادی موقت این معترض تعیین کرده بود.

این معترض طی مدت اخیر ممنوع‌الملاقات بوده و  از طریق تماس تلفنی با خانواده‌اش در ارتباط بوده است.

بیست و پنجم دی‌ماه ١٤٠١، آقای آغالیانی از سوی شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو اشنویه به ١٠ سال و شش ماه حبس و هفتاد ضربه شلاق تعزیری محکوم شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های این شهروند به صورت ویدیو کنفرانس و بدون دسترسی به وکیل برگزار و دادگاه وی را به اتهامات «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور به چهار سال حبس، اخلال در نظم و آسایش عمومی» به یکسال حبس و هفتاد ضربه شلاق، «تخریب اموال عمومی” به یکسال و شش ماه حبس و “مشارکت در تحریق عمدی اموال عمومی» به چهار سال حبس با اجرای مجازات اشد و با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم کرده بود.

همچنین بهمن‌ماه ١٤٠١ ایوب آغالیانی در شعبه ١٠٦ دادگاه کیفری دو ارومیه به اتهامات “تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام و اخلال در نظم و آسایش عمومی” به یکسال و پنج ماه حبس محکوم شده بود.

این معترض روز شنبه بیستم اسفندماه ١٤٠١ نیز در شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهامات “اخلال در نظم و آسایش عمومی «اخلال در نظم عمومی با هیاهو و جنجال» و تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام و قیام مسلحانه در برابر حکومت اسلامی «محاربه و قیام مسلحانه علیه حکومت اسلامی» محاکمه و تاکنون حکمی در این  رابطه به وی ابلاغ نشده است.

این شهروند کرد اهل شهرستان اشنویه روز جمعه پانزدهم مهرماه ١٤٠١ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدە بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید