دادگاه انقلاب شیراز: هوشیدر زارعی، شهروند بهایی به شش سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد

هوشیدر زارعی

دادگاه انقلاب شیراز، با صدور دادنامه‌ای هوشیدر زارعی، شهروند بهایی را به حبس و مجازات تکمیلی و جریمه نقدی، محکوم کرد.  این حکم بابت اتهام‌هایی همچون اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغات فرقه ای به نفع گروههای معاند نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه پنج تیر ماه ۱۴۰۲، هوشیدر زارعی، شهروند بهایی ساکن شیراز توسط شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر در مجموع به شش سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.
دادگاه انقلاب شیراز به ریاست سیدمحمود ساداتی، آقای زارعی را در مجموع به تحمل شش سال حبس تعزیری، دو سال منع خروج از کشور و پنج سال محرومیت از حق عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و پرداخت جزای نقدی، محکوم کرد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز:”هوشیدر زارعی، از بابت اتهام (اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغات فرقه ای به نفع گروههای معاند نظام) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل یک سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به دو سال منع خروج از کشور، ۵ سال محرومیت از حق عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی، محکوم شده است.

به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان فراس و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی(تجمیع جرائم) تحمل اشد مجازات از بابت اتهام (اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغات فرقه ای به نفع گروههای معاند نظام) به میزان ۵ سال حبس تعزیری تحت نظارت قضایی (با پابند الکترونیکی) برای هوشیدر زارعی لازم به اجرا خواهد شد.

لازم به اشاره است، هوشیدر زارعی، در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اداره اطلاعات شهر شیراز در یکی از خیابانهای آن شهر، بازداشت و و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجویی و بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید