دادگاه انقلاب رشت: یک زوج بهایی در مجموع به ۹ سال و شش ماه حبس و مجازات های تکمیلی  محکوم شدند

وصال ممتازی و انیسا سمیعیان

وصال ممتازی و انیسا سمیعیان، زوج بهائی توسط دادگاه انقلاب رشت به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و فعالیت آموزشی و تبلیغ انحرافی مغایر با شرع مقدس اسلام» در مجموع به ۹ سال و شش ماه حبس و مجازات های تکمیلی  محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، وصال ممتازی و انیسا سمیعیان، زوج بهائی توسط دادگاه انقلاب رشت به ریاست مهدی راسخی مجموعا به ۹ سال و شش ماه حبس محکوم شدند. این حکم بر اساس اتهام هایی همچون «فعالیت تبلیغی علیه نظام و فعالیت آموزشی و تبلیغ انحرافی مغایر با شرع مقدس اسلام» صادر شده است.

بر اساس این حکم، وصال ممتازی و انیسا سمیعیان، زوج بهائی ساکن رشت توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب این شهر، مجموعا به نه سال و شش ماه و چهار روز حبس محکوم شدند. همچنین خانم سمیعیان به جزای نقدی و هرکدام از این شهروندان به ده سال و یک روز محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شدند.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، مجازات اشد یعنی سه سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری در خصوص هرکدام از این شهروندان قابل اجرا است.

بر اساس حکمی که توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست مهدی راسخی، صادر و در تاریخ بیست و سوم خرداد به این شهروندان ابلاغ شده، آقای ممتازی از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری، در خصوص اتهام “فعالیت آموزشی و تبلیغ انحرافی مغایر با شرع مقدس اسلام” به سه سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد. خانم سمیعیان نیز از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری، در خصوص اتهام “توهین علیه رهبری” به یک سال و سه ماه حبس تعزیری و بابت اتهام “توهین به شرع مقدس اسلام” به سه سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است. همچنین هرکدام از این شهروندان به ده سال و یک روز محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شدند.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، مجازات اشد یعنی ۳ سال و ۶ ماه و ۱ روز حبس تعزیری در خصوص هرکدام از این شهروندان قابل اجرا است.

جلسه دادگاه این شهروندان در تاریخ پنجم فروردین امسال در شعبه سوم دادگاه انقلاب به صورت غیابی برگزار شد. در پی پذیرش درخواست واخواهی، در تاریخ هفدهم خرداد جلسه دوم رسیدگی به اتهامات این شهروندان برگزار شد.

در آبان سال گذشته، منزل وصال ممتازی و همسرش آنیسا سمیعیان، شهروندان بهائی ساکن در رشت، توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت. آقای ممتازی روز سه شنبه ۱۵ آذرماه، توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید