دادگاه انقلاب بهشهر: عباس شریفی به یک سال حبس و دو سال تبعید به شهرستان ذهک محکوم شد

عباس شریفی

عباس شریفی، که پیش‌تر به اتهام تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب بهشهر محاکمه شده بود به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عباس شریفی، شهروند اهل بهشهر توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب این شهر به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد.

بر اساس حکمی که روز دوشنبه پنجم تیرماه، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب بهشهر صادر و به آقای شریفی ابلاغ شده، وی از بابت اتهام ”تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به شهرستان ذهک واقع در استان سیستان محکوم شده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های عباس شریفی در تاریخ سی و یکم خردادماه سال جاری در شعبه مذکور برگزار شده بود.

این شهروند پیشتر در تاریخ بیست و دوم فروردین ماه سال جاری، توسط نیروهای اطلاعات سپاه در منزل شخصی خود واقع در ساری بازداشت و در اواخر اردیبهشت ماه، با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان ساری آزاد شد.

آقای شریفی در خصوص پرونده پیشین خود در تاریخ ۹ مهرماه ۱۴۰۱، برای اولین بار در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در ساری همراه با ضرب و شتم بازداشت و پس از هفت روز به بند ویژه زندان ساری منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ دهم اسفند ماه، از زندان ساری آزاد شد.

عباس شریفی، در تاریخ بیست و دوم آبان ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب ساری به ۴۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد که نهایتا مشمول بخشنامه “عفو” قرار گرفت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید