زندان مرکزی سنندج: هوشمند علیپور در اعتراض به محرومیت از حق آزادی مشروط دست به اعتصاب غذا زد

هوشمند علیپور

هوشمند علیپور، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی سنندج در اعتراض به عدم موافقت دستگاه قضایی با آزادی مشروط، دست به اعتصاب غذا زد. این دومین بار است که آقای علیپور دست به اعتصاب غذا می زند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هوشمند علیپور، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی سنندج از روز شنبه سوم تیر ماه در اعتراض به محرومیت از حق آزادی مشروط دست به اعتصاب غذا زده است.

هوشمند پیش‌تر نیز در آذر ماه ۱۴۰۰ در اعتراض به محرومیت از حق مرخصی برای حضور در مراسم خاکسپاری برادرش به مدت ۱۵ روز دست به اعتصاب غذا زده بود.

ژیان علیپور، برادر کولبر این زندانی سیاسی در تاریخ بیست و دوم مهر ماه ۱۴۰۰  بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ مرزی در مناطق مرزی سردشت کشته شد و دادستانی سنندج با درخواست هوشمند برای شرکت در مراسم خاکسپاری برادرش مخالفت کرد.

هوشمند علی‌پور، فعال سیاسی اهل سردشت در تاریخ دوازدهم مرداد ۱۳۹۷ به همراه محمد استاد قادر، فعال سیاسی اهل سقز توسط نیروهای امنیتی در اطراف شهر سقز بازداشت و سپس به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج مننتقل شدند.

آنها پس از ۱۰۸ روز بازجویی به زندان سقز و نهایتا در دی‌ ماه ۱۳۹۷ به زندان مرکزی سنندج منتقل شدند.

جلسه دادگاهی این دو زندانی سیاسی به اتهام «بغی» از طریق عضویت در حزب آزادی کردستان (پاک)  در تاریخ یکم آبان ۱۳۹۸ در شعبه اول یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست سعیدی برگزار شد.

دی‌ ماه همان‌ سال صدور حکم اعدام برای هوشمند علی‌پور و پنج سال حبس تعزیری برای محمد استاد قادر به این دو زندانی سیاسی در زندان ابلاغ شد.

این حکم پس از اعتراض در شهریور‌ ماه ۱۳۹۹ از سوی دیوان عالی کشور نقض و به شعبه دوم دادگاه انقلاب سنندج ارجاع و وی به هشت سال حبس  تعزیری محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید