خسرو علی کُردی، وکیل دادگستری در دادسرای انقلاب شهر مشهد تفهیم اتهام شد

خسرو علی کُردی

جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام خسرو علی کُردی، وکیل دادگستری دادسرای انقلاب شهر مشهد برگزار شد. او پیش‌تر از احضار خود به دادگاه خبر داده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲، خسرو علی کُردی، وکیل دادگستری، ساکن مشهد مرکز استان خراسان رضوی، پس از حضور در شعبه ۹۰۱ بازپرسی دادسرای انقلاب مشهد درحالی که با اعمال تبصره ماده ۴۸ آئین دادرسی کیفری از حق انتخاب وکیل برای خود محروم بود تفهیم اتهام شد.

یک منبع مطلع در این‌باره به گزارشگر ما گفت:”در این جلسه بازپرسی با توجه به اینکه جواد علی کُردی، از طریق سامانه از قبل برای دفاع از خسرو علی کُردی اعلام وکالت کرده بود اما بازپرس از قبول وکالت وی استنکاف ورزید و با اعمال تبصره ماده ۴۸ آئین دادرسی کیفری از حق انتخاب وکیل برای خود محروم و در این جلسه دادرسی اتهام تفهیم شده به خسرو علی کُردی(فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروههای مخالف نظام جمهوری اسلامی) عنوان و جلسه دادرسی این وکیل دادگستری فردا ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.”

لازم به اشاره است خسرو علی کردی، در تاریخ ۴ تیر ماه ۱۴۰۲، با دریافت ابلاغیه ای کتبی، برای تفهیم اتهام و تشکیل پرونده قضایی، به شعبه ۹۰۱ بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، احضار شده بود.

خسرو علی کُردی، پس از آنکه وکالت خانواده ابوالفضل آدینه زاده، پس از بازداشت آنها را بر عهده گرفت و تلاشهایی که این وکیل دادگستری برای آزادی موکلان خود از بازداشت انجام داد در معرض پرونده سازی از سوی دستگاه قضایی قرار گرفت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید