دادگاه انقلاب تهران: چهار شهروند بهایی محبوس در زندان اوین به تحمل ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند

منصور امینی، ولی الله قدمیان، عطاءالله ظفر و شادی شهید زاده

منصور امینی، ولی الله قدمیان، عطاءالله ظفر و شادی شهید زاده، شهروندان بهایی توسط دادگاه انقلاب تهراندر مجموع به تحمل ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، ولی الله قدمیان، منصور امینی، شادی شهیدزاده و عطاالله ظفر، چهار شهروند بهایی محبوس در زندان اوین، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ایمان افشاری، در مجموع به تحمل ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

این شهروندان بهایی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام، در تاریخ ۱۰ خرداد ماه سال جاری فقط در یک جلسه دادرسی محاکمه شدند.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران که وکلای مدافع این شهروندان بهایی ابلاغ شده؛ شادی شهید زاده، منصور امینی، ولی الله قدمیان و عطاءالله ظفر، هر یک از بابت اتهام (اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به فرض تائید این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران، هر یک از این شهروندان بهایی باید ۵ سال را در زندان سپری کنند.

لازم به اشاره است، جلسه دادرسی به اتهامات ولی الله قدمیان، منصور امینی، شادی شهیدزاده و عطالله ظفر، در تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۲، توسط ایمان افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، برگزار و این شهروندان بهایی، در روندی پر ابهام محاکمه شدند.

لازم به اشاره است، شادی شهیدزاده، منصور امینی، ولی الله قدمیان و عطاءالله ظفر، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران بازداشت و جهت بازجویی و تسکل پرونده قضایی به بن ۲۰۹ آن ارگان امنیتی در زندان اوین منتقل شدند و علیرغم اتمام بازجویی ها هر یک از این شهروندان بهایی در اتاق های ۳ یا ۴ نفره در بند ۲۰۹ موسوم به (سوئیت) منتقل و اویل خرداد ماه ۱۴۰۲ با دریافت ابلاغیه هایی از تعیین زمان دادرسی له پرونده خود مطلع شدند.

از میان این افراد،‌ عطالله ظفر، در تاریخ ۵ مهر ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران امنیتی بازداشت و جهت بازجوئی به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل شد و پس از طی‌ مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، اواخر مهر ماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد و پس از مدتی به دادگاه انقلاب تهران، احضار و از بابت اتهام (اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق اداره و فعالیت موثر در تشکیلات بهایی)، محاکمه و به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود و پس از ثبت اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه ۳۶دادگاه تجدیدنظر استان تهران، در تاریخ ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۰، حکم صادره بدوی بر علیه عطالله ظفر، عینا تائید و پرونده این شهروند بهایی به واحد اجرای احکام دادسرای زندان اوین ارجاع شد و در تاریخ ۷ شهریور ماه ۱۴۰۱، عطالله ظفر در حالی که برای تحویل نامه و مدارک پزشکی جهت ارجاع پرونده به کمیسیون پزشکی قانونی به دادسرای زندان اوین مراجعه کرده بود براس تحمل حبس خود بازداشت شد.

عطالله ظفر، در تاریخ ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۱، در پی وخامت حال بر اثر مشکلات قلب و عروق بصورت اورژانسی به بیمارستان طالقانی تهران اعزام و در بخش CCU این بیمارستان بستری شد و در تاریخ ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۱، به زندانی اوین بازگردانده شد و با توجه به وضعیت وخیم جسمانی، در تاریخ ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، همزمان با تعلیق حبس تعزیری اش از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید