رسیدگی به اتهام های ساناز تفضلی، شهروند بهایی در دادگاه انقلاب مشهد برگزار خواهد شد

ساناز تفضلی

رسیدگی به پرونده قضایی ساناز تفضلی، شهروند بهایی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد در دادگاه انقلاب مشهد برگزار خواهد شد. او بیش از هشت ماه را در بلاتکلیفی در زندان به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۲، ساناز تفضلی، شهروند بهایی اهل مشهد محبوس و بلاتکلیف در زندان وکیل آباد مشهد، پس از گذشت بیش ازهشت ماه از تاریخ دستگیری، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد، به ریاست قاضی منصوری، محاکمه خواهد شد.

این شهروند بهایی، از تاریخ یک آذر ماه ۱۴۰۱ در بازداشت به سر می برد و قرار بازداشت وی بطور مستمر تمدید می شود.

یک منبع مطلع در خصوص این شهروند بهایی گفت:”با توجه به گذشت بیش از هشت ماه از تاریخ دستگیری و بلاتکلیفی خانم ساناز تفضلی، این شهروند بهایی در حالی که اعلام وکالت آقای محمدهادی عرفانیان کاسب وکیل دادگستری، به پرونده قضایی این شهروند بهایی هم مورد قبول واقع نشده با استناد به تبصره ماده ۴۸ آئین دادرسی کیفری فقط می تواند از وکلای تسخیری استفاده و در تاریخ ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۲ در شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری محاکمه می شود.”

تداوم بازداشت، بلاتکلیفی و محرومیت ساناز تفضلی از حقوق اولیه یک متهم، در حالی است که طی روزهای اخیر، محمدهادی عرفانیان، کاسب از مخالفت قاضی منصوری، رئیس شعبه ۱ دادگاه انقلاب مشهد برای اعلام وکالت این وکیل دادگستری به پرونده سازنا تفضلی با استناد به تبصره ماده ۴۸ آئین دادرسی کیفری، خبر داده بود.

همچنین، در دوران بازپرسی، رئیس شعبه ۹۰۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بطور مداوم و با اخذ دستور از دادستان مشهد، قرار بازداشت ساناز تفضلی را به طور مستمر به مدت ۱ ماه تمدید کرده که پیش از این و در تاریخ ۳ اسفند ماه ۱۴۰۱، یک فرد آگاه، خبر از تبدیل قرار بازداشت این شهروند بهایی به وثیقه ای با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان داده بود و در ادامه هم با توجه به ناتوانی وی در تامین وثیقه مذکور قرار بازداشت ساناز تفضلی در تاریخهای ۲۹ فروردین، ۳۰ اردیبهشت و اواخر خردادماه ۱۴۰۲، به مدت ۱ ماه تمدید شده و این شهروند بهایی از حقوق اولیه خود نیز محروم شده است.

در ادامه بلاتکلیفی این شهروند بهایی، با توجه به تفهیم اتهامات (تشکیل گروه و دسته قصد برهم زدن امنیت کشور)،‌ (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (ارتباط با دولتهای متخاصم)  و ارجاع پرونده او نیز به دادگاه انقلاب برای تعیین زمان دادرسی اما این شهروند بهایی در وضعیت بلاتکلیف بسر می برد.

لازم به اشاره است، ساناز تفضلی (روحی)، در تاریخ ۱ آذر ماه ۱۴۰۱، هنگامی که در خیابان با خودروی شخصی اش در حال تردد بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد منتقل و پس از طی مراحل بازجوئی سپس به زندان وکیل آباد منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید