آزادی مهدی علیزاده فخرآبادی از زندان وکیل آباد مشهد و تبعید به شهرنیک شهرستان سیستان و بلوچستان

«مهدی علیزاده فخرآبادی» متولد ۲۸ مرداد ماه ۱۳۶۰، وبلاگ نویس و طنزپرداز محبوس در زندان وکیل آباد مشهد با اعمال ماده ۱۳۴قانون مجازات اسلامی ظهر روز چهارشنبه ۲۲ مهر ماه سال جاری از زندان آزاد و جهت سپری کردن دوره ۲ سال تبعید خود به شهر نیک شهرستان سیستان و بلوچستان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در خرداد ماه ۱۳۹۴ دادگاه با اعمال ماده ۱۳۴قانون مجازات اسلامی با آزادی نامبرده در چهارشنبه ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۴ موافقت کرد.
نخستین بازداشت «مهدی علیزاده فخرآبادی» در زمان دانشجویی در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه نیشابور بوده که پس گذشت سه روز بازجویی به قید وثیقه آزاد و پس از گذشت چند سال تبرئه شده است.
«مهدی علیزاده فخرآبادی» تنها چند ماه پس از اتمام این پرونده در تابستان ۱۳۸۷به اتهام وبلاگ نویسی و مدیریت چند سایت از قبیل «شازده کوچولو» و «سرخ وسفید» و همچنین همکاری با رسانه های اینترنتی متعدد و انتشار داستانها و مقالات خود در فضای مجازی مجددابازداشت شد.
مسوولین نخست برادر دو قلوی وی را به علت شباهتش با نامبرده بازداشت و تحت شدیدترین شکنجه ها، مجبور به اعترافات دروغین علیه خود مبنی بر مدیرت سایت «شازده کوچولو» می کنند.
اما پس از گذشت یک ماه و اطلاع مسوولین از بازداشت اشتباه او، برادر «مهدی علیزاده فخرآبادی» با قید وثیقه از انفرادی های بند دو الف آزاد شد.
پس از گذشت ۱۰ روز از بازداشت برادر، «مهدی علیزاده فخرآبادی» نیز احضار و بازداشت شد.
وی مدت۱۲۱ روز را انفرادی های بند ( ۲الف) زندان اوین تحت بازجویی قرار داشت. در این دوران با توجه به اینکه نامبرده از ناحیه پا دچار معلولیت مادر زادی بوده است، توسط شوکر، سیم، کابل، باتوم و فشارهای فراوان روحی و روانی مورد شکنجه وبازجویی قرار گرفته و در نهایت مجبور به اعترافات تلویزیونی علیه خود شد.
«مهدی علیزاده فخرآبادی» پس از گذشت ۱۲۱ روز انفرادی و شکنجه و اعترافات دروغین تلویزیونی با قید وثیقه ۳۵۰ میلیونی آزاد شد.
نامبرده پس از آزادی خود به قید وثیقه می بایست در طول ۲ یا۳ ماه یک بار جهت معرفی خود به شهر تهران رفته، وهر بار نیز تحت بازجویی قرارگرفته است.
«مهدی علیزاده فخرآبادی» درآخرین احضار خود در ۲۰ فروردین ۱۳۹۰، پس رویداد مراسم ازدواج و در ادامه جشن، بار دیگر بازداشت و به زندان اوین بند ۳۵۰ منتقل شد.
وی سپس در دادگاه اول خود در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «ابوالقاسم صلواتی» به اعدام محکوم و پس از گذشت یک سال از انتقالش به زادگاه خود مشهد و در خواست تجدید نظر در دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی «سلطانی» از «افساد فی الارض» تبرعه و به ۹ سال حبس و ۲ سال تبعید به شهرستان نیک شهر سیستان و بلوچستان و ۷ سال محرومیت اجتماعی و ۱۰میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید