آزادی علی نجاتی فعال کارگری با قید وثیقه

«علی نجاتی» فعال کارگری و از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه پس از ۳۴ روز بازداشت، ساعت ۴ بعد از ظهر روز جاری یکشنبه ۲۶ مهر ماه با قرار وثیقه یک صد میلیون تومانی از زندان کارون اهواز آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال کارکری در روز سه شنبه شب ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۴ از سوی ماموران امنیتی با در دست داشتن حکم دادستانی، و حضور در منزل شخصی، پس از تفتیش منزل و ظبط وسایل شخصی از قبیل کامپیوتر وغیره بازداشت شد.
«علی نجاتی» دچار بیماری قلبی است و از روز ۲۶ شهریور ماه سال جاری تحت بازداشت اداره اطلاعات اهواز قرار داشت و سپس در روز پنجشنبه ۹ مهر ماه ۱۳۹۴ به زندان کارون اهواز منتقل شد.
این فعال کارگری در دوران اشتغال خود در کارخانه «نیشکر هفت تپه» با آرا کارگران این شرکت به عنوان عضو «هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت «نیشکر هفت تپه» انتخاب شد و در ادامه مبارزات کارگران این کارخانه جهت دست یابی به مطالبات شان بارها بازداشت، از کار خود اخراج و نهایتا بازنشسته شده است.
نامبرده علیرغم بازنشستگی از آنجا که به حقوق قانونی خود دست نیافته است شکایتی را دز این خصوص در اداره کار شهرستان شوش و سپس دیوان عدالت مطرح کرده است که تاکنون نه تنها به نتیجه ای منجر نشده بلکه علیرغم بیماری قلبی در روز ۲۶ شهریور ماه بازداشت و به اداره اطلاعات اهواز و سپس زندان کارون این شهر منتقل شد.
یک منیع آگاه از وضعیت این فعال کارگری در گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته” به این فعال کارگری اتهام تبلیغ علیه نظام و ارتباط با معاندین نظام زده شده است.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید