اعزام به مرخصی عنایت الله نعیمی، شهروند بهایی از زندان مرکزی اصفهان (دستگرد)

عنایت الله نعیمی

عنایت الله نعیمی، زندانی عقیدتی و شهروند بهایی محبوس در زندان مرکزی اصفهان به مرخصی اعزام شد. او پیش‌تر از بابت اتهام هایی همچون اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۵ سال حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنچ‌شنبه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۲، عنایت الله نعیمی، شهروند بهایی و زندانی عقیدتی محبوس در زندان مرکزی اصفهان، پس از تودیع وثیقه به مرخصی ۱۰ روزه اعزام شد.

عنایت الله نعیمی باوجود ابهامات قضایی که در روند پرونده این شهروند بهایی باقی مانده توسط شعبه دادگاه انقلاب اصفهان، در مجموع به ۱۵ سال حبس تعزیری و همچنین سایر محورمتیهای اجتماعی محکوم شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”آقای نعیمی، با تودیع وثیقه برای مدت ۱۰ روز به مرخصی اعزام و پس از اتمام دوران مرخصی باید به زندان باز گردد.”

لازم به اشاره است، عنایت الله نعیمی، در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، پس از محاکمه در شعبه اول دادگاه انقلاب استان اصفهان، از بات اتهاماتی مرتبط با (تشکیل شبکه یاران ایران و ارتباط با تشکیلات بهائیت در اسرائیل) به دستور قاضی براتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل و در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، به اتهام (اقدام علیه امنیت ملی) به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم با در نظر گرفتن ماده ۵۰۰ مکرر قانون مجازات اسلامی هم به تحمل به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم و از سوی دیگر به پرداخت ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی و همچنین ۱۵ سال محرومیت از حق عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محکوم شد.

این شهروند بهایی، در تاریخ ۴ مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تفتیش منزل و توقیف برخی لوازم الکترونیکی سپس جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات استان اصفهان منتقل و پس از طی مراحل بازجویی و سپس بازپرسی در شعبه دادسرای عمومی و انقلاب استان اصفهان به زندان دستگرد، منتقل و در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

وی، پیشتر هم در سال ۱۳۹۶، به اتهام عضویت در اعضای جامعه بهایی ایران موسوم به (یاران ایران، توسط ماموران وزارت اطلاعات به همراه چند تن دیگر از شهروندان بهایی بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بود.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید