ریحانه انصاری نژاد، فعال کارگری در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد

ریحانه انصاری نژاد

ریحانه انصاری نژاد، در دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ابوالقاسم صلواتی، محاکمه شد.  این فعال کارگری به همراه وکیل مدافع خود دفاعیاتشان را به ابوالقاسم صلواتی ارائه کرده و با توجه به اعلام قاضی دادگاه، حکم این پرونده طی هفته آینده صادر خواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۲، ریحانه انصاری نژاد، فعال کارگری، ساکن تهران، پس از حضور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ابوالقاسم صلواتی، محاکمه و دفاعیات خود را از بابت اتهامات مندرج در کیفرخواست به قاضی دادگاه ارائه کرد.

ریحانه انصاری نژاد، از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تا اردیبهشت ماه سال جاری، طی دو مرحله توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و دارای دو پرونده قضایی است.

براساس این گزارش، جلسه محاکمه ریحانه انصاری نژاد به مدت یک ساعت به طول انجامید و این فعال کارگری به همراه وکیل مدافع خود دفاعیاتشان را به ابوالقاسم صلواتی ارائه کرده و با توجه به اعلام قاضی دادگاه، حکم این پرونده طی هفته آینده صادر خواهد شد.

لازم به اشاره است، ریحانه انصادی نژاد، ابتدا در تاریخ ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۲، برای محاکمه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، احضار شده بود اما به دلایل نامشخصی جلسه دادرسی وی به زمان دیگری موکول شد و این فعال کارگری، طی روزهای گذشته با دریافت تماس تلفنی، برای محاکمه به دادگاه احضار شده بود.

ریحانه انصاری نژاد، در تاریخ ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، هنگامی که به همراه جمعی از فعالان کارگری و صنفی دیگر، برای دیدار با خدیجه پاک ضمیر، همسر محمد حبیبی، به منزل وی رفته بودند پس از یورش ماموران وزارت اطلاعات، دستگیر و به بند ۲۰۹ آن ارگان امنیتی واقع در زندان اوین، منتقل و پس از اتمام بازجویی ها به بند زنان زندان اوین، منتقل و در تاریخ  ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، با قید وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد تومان آزاد شد.

پیش از این هم در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، ریحانه انصاری نژاد، توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل خود، بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ آن ارسال امنیتی واقع در زندان اوین و پس از طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آزاد و در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه ای کتبی توسط شعبه ۲ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، احضار شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید