انتقال سامان یاسین به بیمارستان رونپزشکی امین‌آباد/ جان سامان یاسین در خطر است

سامان یاسین

ابوالقاسم صلواتی، طی اقدامی در واکنش به انتشار فایل صوتی توسط سامان یاسین دستور داده تا او را از زندان رجایی‌شهر کرج به بیمارستان روانپزشکی امین‌آباد منتقل کنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲، سامان یاسین خواننده رپ محبوس در زندان رجایی شهر کرج به دستور قاضی «صلواتی»  به بیمارستان روانپزشکی در امین‌آباد منتقل شد. انتقال این زندانی در حالی صورت گرفته که سامان ماه‌هاست از آثار شکنجه‌های جسمی رنج می‌برد و مسئولان از اعزام او به بیمارستان جهت درمان ممانعت می‌کنند.

اقدام مغرضانه مسئولان، نهادهای قضایی و امنیتی نظام در انتقال زندانیان سیاسی و عقیدتی به بیمارستان روانپزشکی تنها با انگیزه مجنون‌سازی و مجنون‌نمایی زندانیان صورت می‌گیرد و اکثرا متعاقب این اقدامات جنایتکارانه، پروژه حذف فیزیکی زندانیان را کلید می‌زنند.

سامان یاسین، هنرمند زندانی طی روزهای اخیر با انتشار پیامی صوتی از زندان رجایی‌شهر کرج ضمن تشریح بلاتکلیفی ده ماهه خود در زندان و اعتراض به عدم دسترسی وکیل به پرونده، خواهان رسیدگی قضایی به وضعیت خود شده بود.

این هنرمند کرد در تاریخ دهم مهر ماه گذشته در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل شخصی خود بازداشت شد. او پس از تحمل شکنجه‌های روحی و جسمی بسیار در دوران بازداشت به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده بود.

این خواننده سبک رپ توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام واهی «محاربه» به (اعدام) محکوم شد، اما با نقض این حکم در دیوان عالی کشور، اکنون در انتظار رسیدگی مجدد است و در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید