دادگاه انقلاب سقز: ایوب جوان‌پور، فعال مدنی به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد

ایوب جوان‌پور

ایوب جوان‌پور، فعال مدنی توسط دادگاه انقلاب سقز به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم از بابت اتهام هایی همچون تبلیغ علیه نظام، اداره جمعیت بیش از دو نفر در داخل کشور با هدف بر هم زدن امنیت کشور، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و توهین به رهبری صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲، ایوب جوان‌پور، فعال مدنی اهل سقز طی حکمی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی (کیوان جهانی) به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

براساس این حکم که روز شنبه سی‌ و یکم تیرماه صادر شده، این فعال مدنی به اتهام های «تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری، اداره جمعیت بیش از دو نفر در داخل کشور با هدف بر هم زدن امنیت کشور به ده سال حبس تعزیری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به دو سال حبس تعزیری و توهین به رهبر جمهوری اسلامی ایران» به دو سال حبس تعزیری محکوم شده است.

در دادنامه صادره علیه این فعال مدنی: با رعایت ماده ١٣٤ قانون مجازات اسلامی و ماده ١٢ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری و به لحاظ تعدد جرم فقط مجازات اشد اجرا می‌گردد و اگر مجازات اشد به یکی از علل قانونی تقلیل یابد یا تبدیل شود یا به موجبی از قبیل نسخ مجازات قانونی یا مرور زمان غیر قابل اجرا گردد، مجازات اشد بعدی اجرا خواهد شد و در اینصورت میزان مجازات اجرا شده قبلی در اجرای مجازات اشد بعدی محاسبه می‌شود.

رأی صادره علیه این فعال مدنی حضوری بوده و ظرف بیست روز پس از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدیدنظر استان کردستان می‌باشد.

روز شنبه بیستم خردادماه، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی و با توسل به خشونت این فعال مدنی را بازداشت و جهت بازجویی وی را به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل کرده بودند.

آقای جوان‌پور پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان سقز منتقل شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید