دادگاه انقلاب تهران: یک سال حبس به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» برای یک وکیل دادگستری

جلال فاطمی

دادگاه انقلاب تهران با صدور دادنامه ای جلال فاطمی وکیل دادگستری را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی  به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، جلال فاطمی، وکیل پایه دادگستری و از اعضای کانون وکلای دادگستری مرکز، پس از محاکمه توسط سید علی مظلوم، قاضی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط قاضی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران؛ جلال فاطمی از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی)، به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم و از بابت اتهام (توهین به مقدسات اسلامی) تبرئه شده است.

همچنین، جلسه دادرسی به این پرونده در تاریخ ۱۹ تیر اه ۱۴۰۲، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، برگزار و جلال فاطمی، دفاعیات خود را از بابت اتهامات (فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی) و (توهین به مقدسات اسلامی) به سیدعلی مظلوم ارائه کرده بود.

لازم به اشاره است، جلال فاطمی، در اردیبهشت ۱۴۰۲، در جریان احضار گسترده وکلای دادگستری به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، واقع در زندان اوین، احضار و توسط محمود حاج مرادی مورد بازپرسی قرار گرفته بود.

این وکیل داذگستری ساکن تهران، از بابت پرونده ای دیگر هم پشتر توسز بازپرس شعبه ۲ دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، احضار و پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار کفالتی به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان، آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید