بازداشت دو شهروند توسط نیروهای امنیتی در ارومیه

میثم شیرنی و رسول اسدزاده

میثم شیرنی و رسول اسدزاده توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تفهیم اتهام به زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند. اقای اسدزاده در حین اقدام برای ازادی اقای شیرینی بازداشت شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ساعت ۹ صبح پنج شنبه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۲، میثم شیرینی، فعال مدنی، ساکن ارومیه، پس از یورش نیروهای امنیتی به منزل وی، بازداشت و برای تشکیل پرونده قضایی به دادسرا و سپس به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

همچنین، روز شنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲، رسول اسدزاده، شهروند ساکن ارومیه، در حالی که برای تودیع سند جهت آزادی میثم شیرینی به دادسرا مراجعه کرده بود، بازداشت شد.

یک منبع مطلع در این باره گفت:”آقای شیرینی، حدود ساعت ۹ صبح پس از مراجعه ماموران اداره اطلاعات ارومیه به منزل به این فعال مدنی و تفتیش منزل و توقیف لپ تاپ و گوشی تلفن همراه اش، در نهایت بازداشت و به شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلای ارومیه منتقل و پس از تفهیم اتهام(اقدام علیه امنیت ملی) با صدور قرار قضایی به بند قرنطینه زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

این منبع مطلع در ادامه افزود:”برای آزادی موقت آقای شیرینی قرار وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان درخواست شده ولی روز شنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲، در حالی که آقای رسول اسدزاده، برای تسلیم وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی جهت آزادی موقت آقا میثم، به شعبه بازپرسی مراجعه کرده بود در اقدامی عجیب به دستور بازپرس، بازداشت و پس از توقیف گوشی تلفن همراه به مکان نامعلومی منتقل شد.

تا لحظه تنظیم این خبر، از مکان نگهداری و اتهامات منتسب شده به رسول اسدزاده، اطلاعی حاصل نشده است.

لازم به اشاره است، میثم شیرینی، پیش از این هم در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، در جریان برگزاری اعتراضات سراسری در ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی توام با ضرب و شتم و ارعاب توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام، در تاریخ ۸ آذر ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

اتهامات تفهیم شده به میثم شیرینی در پرونده اول این فعال مدنی(اخلال در نظم عمومی از طریق سر دادن شعارهای هنجارشکنانه) عنوان شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید