اعزام به مرخصی درمانی شکیلا منفرد زندانی سیاسی از زندان اوین

شکیلا منفرد

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به مرخصی اعزام شد، او بلافاصله تحت درمان و در بیمارستان بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفته است. خانم منفرد در حال سپری کردن محکومیت چهار سال و دو ماه حبس خود در زندان اوین است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲، شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده خانم منفرد در این‌باره گفت: «روز شنبه خانم منفرد از زندان اوین با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی به مدت پنج روز به مرخصی درمانی اعزام شده و همان روز در بیمارستان طالقانی تهران، تحت عمل جراحی سنگ کیسه صفرا قرار گرفته است».

پیش‌تر یک منبع مطلع گفته بود، «مسئولین مربوطه اعزام به مرخصی درمانی خانم منفرد را ملزم به پرداخت یک میلیارد تومان وثیقه کرده بودند».

شکیلا منفرد در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹، هنگام خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی در یکی از بازداشتگاه‌های سازمان اطلاعات سپاه به زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۴ شهریورماه با تودیع وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی از این زندان آزاد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شکیلا منفرد، آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی از بابت پرونده ای مشترک در تاریخ ۱ بهمن‌ماه ۹۹ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. خانم منفرد پس از اتمام جلسه دادگاه توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان منتقل شد.

وی نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام” به شش سال حبس تعزیری و چهار ماه کار اجباری در جهاد کشاورزی محکوم شد. نهایتا شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران خانم منفرد را به چهار سال و دو ماه حبس قطعی محکوم کرد.

در دیماه سال ۱۴۰۰، خانم منفرد از بابت پرونده ای که در دوران حبس برای وی گشوده شد، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد. نهایتا در خردادماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران از بابت اتهام “عضویت در گروهای مخالف نظام” به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام “نشر اکاذیب” به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید